Vart är min hammare!?!

Min hammare är borta.
Jag fattar det inte.
Lade den på bordet när jag satte upp en tavla i köket och nu är den borta.
Kan verkligen inte hitta den någonstans.
Jag behöver ju min hammare!

Däremot har jag fått gjort ett par vettiga saker även utan hammaren idag.
Min spis är nu mycket renare än vad den var när vi flyttade in.
Mamma gjorde grovgörat samma dag och jag gjorde finliret idag, iofs var det mycket nog att få bort.
Dessutom har jag röjt i mitt städskåp så nu är det ordning och reda där oxå.
Underbart.
Det börjar ta sig så smått.
Känns bra.
Men jag kan verkligen inte sluta störa mig på att min hammare är borta.
Var i h-e är den!?

Kommentarer
Postat av: gubbfan

Så har du äntligen fått lära dig att de flesta verktyg har små ben. De bara promenerar iväg.

Men vänta tills den stora tjejen upptäcker att mamma använder verktyg, då du kommer verktygen att få vingar också.

Och du, petskydden i alla väggkontakter funkar väl?

Finns jordfelsbrytare?

Inga trasiga sladdar på elgrejer som Tiili behöver laga?

Kom i håg att du nu har en arbetsvillig och fantasirik snickare/vvs-tekniker/elektriker/kock/målare i din bostad nu. Hon kommer att kunna mycket!

:-)

2010-06-09 @ 11:12:15
URL: http://gubbfan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0