Rörelse

Idag har vi varit i rörelse hela dagen känns det som.
Jag och Cathy tog flickorna och gick till öppna förskolan idag.
Sprattlarn hade roligt verkade det som så kommer nog gå bra på dagis för henne om bara fröknarna håller ett litet öga, för hon är inte så kaxig och andra barn tar gärna ifrån henne saker.
Idag slapp hon undan att få saker i huvudet iaf vilket annars brukar vara fallet när det är barn runt henne.
Ariana har inte heller försökt något sådant varför det känns toppen om de två blir bundisar, ingen som slår med saker av de två.

Efter Öppna så kilade vi ner mot stan och tittade på den nya lekparken de öppnat där nere i parken.
Superfin var den och kommer garanterat att uppskattas av Lillan när hon blir lite äldre, fanns en bebis avdelning oxå med bebisgungor.
Dessvärre fanns det ingen sandlåda där.. Så det var lite trist faktiskt.
Här i Uddevalla finns det nämligen inte så mycket katter så det som hemma kallades för "Kattlåda" heter faktiskt Sandlåda här.

Efter att ha kikat förbi där så åkte vi upp till Emaus.
Där finns det hönor, kaniner, en Gris och hästar bla.
Superkul när de blir lite äldre det med, men lite roligt för mig att titta på stället.
Lillan tyckte att en kanin var intressant att titta på och när vi går dit nästa gång ska hon få klappa på en oxå, idag orkade jag inte och de skulle stänga just när vi kikade dit.

Nu är vi hemma och Sprattlarn sover gott.
Jag har börjat med tvätten..
Mindre roligt..
Men vi har haft fint väder idag och det har varit varmt nog att ha klänning på oss båda

Kommentarer
Postat av: Anonym

Så du fick hittat t Emaus :-) Visst e d mysigt där.. Öppna förskolan tycker jag också e helt ok..

2010-06-17 @ 19:20:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0