Påbörjat

Ja idag påbörjades flytten då.
Tilda tog Sprattlarn och jag och Matte packade in det vi fick plats med i hans bil (som svalde förvånandsvärt mycket) och begav oss in mot mitt nya hem.
Hämtade nycklar och fick en liten guidning av vaktmästaren.

Mina nya mattor var lagda och tapeterna i sovrummet var på plats.
Även badkaret stod där det skulle nu.
Så skönt att bara kunna flytta in och veta att de inte ska in och greja när alla möbler är där.

Dock måste jag städa..
Det var inte riktigt rent..
Förutom det väntade så som slipdamm från tapetseringen som jag ändå hade väntat mig så var det ett par saker som inte var helt rent, så som lite lister och framförallt spisplattorna.. :s
Blä.
Där och under diskhon, usch.
Det ska fixas.
Plattorna kan jag väl ta, men det under diskhon pallar jag inte med.
Sjukt äckligt.
Det får någon annan fixa, om det så är receptionisten på Uddevallahem som får göra det så vägrar jag ta i det och skulle det nu vara så att det sitter fast så får de måla om där.
Vägrar bo så.

Förövrigt så har jag packat lite mer ikväll och nu börjar det verkligen eka tomt.
Tilda tar Sprattlarn redan imorgon eftermiddag och fram tills Lördag eftermiddag/kväll..
Jag har aldrig varit ifrån henne så länge och vet inte hur jag ska klara av det...
Dagen när vi flyttar går väl an, men kvällen imorgon vette fan hur det ska gå...
Hur ska jag klara av att sova utan min lilla Sprattlares varma kropp brevid mig..
Hennes lilla hand som ligger mot min axel..?
Går nog bra..
Men fy..
Mer än ett dygn pratar vi om här..
Nej det kommer inte gå, jag får lösa detta på nå vis.
Nu ska jag hoppa i säng.
Tröttare än tröttast och med begynnande huvudvärk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0