Dagiset.

Idag var jag på möte på dagiset som Lillan ska börja på.
Fick kikat mig omkring lite och det såg litet och mysigt ut.
Många i personalen men inte så många barn.
På en personal så är det ca 4½ barn om jag förstod det rätt.
Det är ett föräldrakooperativ så man har själv med en del att göra.
Montessoriförskola är det dessutom, vilket jag känner mig bekväm med av det som jag uppfattat hittills.
Personalen var trevlig och de två från styrelsen, alltså föräldrar till barn på förkolan, var oxå mycket trevliga.
Fick en hel mapp med mig hem som jag ska sätta mig och läsa i ikväll när lillan somnat.
Personalen verkar ha väldigt bra koll på föräldrar och barn innan de ens har träffat dem.
Bland annat så ringde de i förmiddags för att påminna om mötet och höra om vi skulle dyka upp.
De höll koll på vad barnen hette och vilka som hörde till vilka.
Jag är faktiskt imponerad.
Barnen sover utomhus i alla väder (om det inte är -20 då tex såklart) och är ute och leker stora delar av dagen i alla väder.
Det uppskattas!
Lillan sover så sjukt mycket bätttre utomhus och jag tror det är sunt.
Det kändes rakt igenom bra måste jag säga.
Hoppas nu bara att det är precis så bra som det kändes oxå.
=)

Kommentarer
Postat av: Carina

Låter toppen!!

2010-06-22 @ 19:59:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0