Snö.. Ännu mer snö!

Öppnade ögonen idag och vad ser jag?
Jo, det snöar ännu mer!
Jag grinar iofs inte.
Jag föredrar snö framför regna och slask på vintern.
Jag vägrar gråta (bara symboliskt) för att det snöar.
Jag har i många år svurit över att de riktiga vintrarna försvunnit.
Nu är de tillbaka, iaf för i år, då tänker jag inte svära över det!
Fortsätter det såhär kommande vintrar så är det toppen, för då innebär det att min Dotter kommer få uppleva underbara vintrar i sin barndom.
Det tycker jag att alla barn ska få uppleva.
Bygga iglos och fort, ha snöbollskrig, göra snöänglar och sedan bli inropade av mamma för att äta bullar och dricka varm choklad!
Det är äkta vinter det!
Så vill jag att Sprattlarns vintrar ska vara.
Så jo, jag tänker vara glad för snön ända fram till slutet av februai iaf.
Hoppas ni försöker tänka positiva tankar om vädret oxå!
Det finns ju faktiskt alltid något bra med det dåliga och något ont med det goda.
Njut av vädret hörrni.
Gå ut och gör en snöängel vet ja!


Kommentarer
Postat av: gubbfan

Tänkte faktiskt göra en snöängel i går kväll.

Satt i vår badtunna på gården och mös.

Men eftersom det var 26 minusgrader förbjöd min dotter mig det.

hon ansåg inte att det var yttigt med skillnaden mellan ca 40 grader i vattnet och de 26 minus i snön.

Tänk vad en svuxna barn är tjåpiga med sina barnsliga föräldrar.



Men gör en snöängel, eller hellre flera, själv.



:-)

2010-01-06 @ 16:52:05
URL: http://gubbfan.bloggplatsen.se
Postat av: Anna79

Jag tycker också om snön och vill ha "riktiga" vintrar, men eftersom snön ligger kvar här in i April och ibland in i maj så hinner man ledsna också, tyvärr. Ibland skulle det vara skönt att bo längre söderut och på så sätt få längre somrar :) Men i övrigt så trivs jag/vi så bra här så nån flytt blir det nog inte.

2010-01-06 @ 19:17:57
Postat av: Kia

Visst är det härligt att det äntligen är lite riktig vinter.. =D

Här blir det inte några snöänglar idag då temperaturen visar -30, men förhoppningsvis blir det lite mildare snart..

2010-01-06 @ 19:39:18
URL: http://kiaskapar.blogspot.com
Postat av: Camilla

Håller med dig fullständigt, vart enda ord! Helt underbart med snö som ligger kvar, tyvärr så förstör ju blåsten lite av det roliga i att vara ute och åka pulka och göra snöänglar.

Håller tummarna och hoppas att detta kommer igen flera vintrar nu så det inte bara är tillfälligt.

2010-01-06 @ 22:18:19
URL: http://milinov.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0