Pigg Liten, Trött stor..

Natten kan bara sammanfattas som jobbig.
Av någon anledning så blir Sprattlarn väldigt tät i näsan när hon sover.
Det kickar in efter ca två timmar varför jag tror att det inte märks av på dagen när hon sover.
Detta gör att hon sover väldigt oroligt.
Hon vill ha nappen, men kan inte ha den som vanligt eftersom hon måste andas med munnen.
Alltså trilllar den ur eller så gnuggar hon ut den varpå hon börjar gnälla och jag vaknar för att stoppa in nappen vilket leder till mer gnäll för att hon då har svårare att få luft..
Stackarn.
Jag sov kanske två timmar inatt sammanhängande, sedan var det att sova fem minuter här och fem minuter där.
Men jag är uppe och vaken iaf, om än trött då..
Har funderat på om det är allergi, men det vore ju väldigt kontigt om hon bara blev allergisk på natten när hon sov..
För hon kan vara i sängen annars utan att visa på allergi.
Dessutom börjar man väl snora om man är allergisk?
Det är väl vid astma som man får trängre luftgångar, ma n blir väl inte tät bara i näsan?
Äsch.
Hon blir ju jätte arg när jag gräver lite i hennes näsa för att få ut vad som täpper igen den (oftast busar..) vilket inte gör det varken lättare att få ut dem eller gör att man alls känner för det.
Är ju rädd att ksada henne i mina försök att göra det lättare för henne att andas.
Oftast blir det dock bättre efter ett sådant "gräl" mellan oss och hon kan sova.
Men fy vad jag drar mig för det..
Hon är iaf pigg, för hon har ju sovit, gnällandet har hon gjort i sömnen.
Det är jag som är den trötta haha.

(Angående fejk hostandet så har hon slutat med det ljudet och hittat nya nu, katterna bor kvar, för dig som trodde det var allergier)

Kommentarer
Postat av: beda

Du får skaffa en nässug/näsfrida, det är jättesmidigt! Sök på det på nätet! :)

2010-01-24 @ 14:32:53
Postat av: Kia

Tänkte precis tipsa om näsfridan men ser att Beda hann före.. Den är helt suverän för att få ut busarna ur näsan..

2010-01-24 @ 22:01:59
URL: http://kiaskapar.blogspot.com
Postat av: Lina

justja! ville ba påminna om att Fuji har en såndär gratis fotobok nu igen, skickar dig länken:



http://www.fujidirekt.se/asp/_campaign/icakuriren/index.asp?utm_source=Icakuriren_20090720&utm_medium=Print&utm_campaign=Gratis-Fotobok



Dom är ju kung, vi har en stor samling nu :D



Kram!

2010-01-25 @ 00:14:37
URL: http://fearsofjune.blogspot.com/
Postat av: Camilla

Jag tror inte på allergi. Nova har det likadant, blir tät efter att hon sovit en stund och ingenting på dagen. Hon sover dåligt, gnäller i sömnen, vaknar tidigt osv.

Har inget bra botemedel för detta tyvärr. Jag ger nässpray för barn, det hjälper lite men inte helt och man vill inte göra det varje natt, bara när det är som allra jobbigast.

Men nu vet du iaf att det är fler babisar med samma symptom och det vill väl mycket till att båda våra skulle vara allergiska. Och bara på natten. Det är kanske det nya nu, nattallergi, det tål att tänkas på. Kram

2010-01-25 @ 07:35:24
URL: http://milinov.blogg.se/
Postat av: Jessica

Hej!

Jag har näsdroppar för bebisar (Renässans) helt fri från konserveringsmedel och kan användas så ofta man vill vid behov.

Det räcker med en pytteliten dropppe i varje näsborre. Sen blir busarna mjuka och man kan antingen ta en lite nässug eller så nyser barnet ut busen själv. Har funkat jättebra på Anton. (Och han blir också helt hysterisk när man kommer nära hans näsborrar.



Lycka till!

2010-01-25 @ 15:39:50
URL: http://bebismage.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0