Näs Frida..

Jag har fått ett par kommentarer gällande att näsfrida är en bra sak.
Tack för att ni är så snälla och tar er tid att kommmentera.
Dock är det som så att det är torra busar som enna sitter fast rätt bra och har väldigt svårt att tro att de skulle lossna med en sådan tyvärr..
Ni ska ha tusen tack som sagt.
Men tyvärr tror jag inte det skulle fungera.. Och inte bara för att busarna är hårda utan även för att bara man kommer nära hennes näsborrar så blir hon helt vild oavsett vad det är man kommer nära med.
Att då kunna hålla en liten slang där och suga samtidigt plus att försöka hålla henne stilla samtidigt tror jag inte skulle fungera heller tyvärr..
:(
Hoppas detta gär över snart dock.
Så man får sovit lite
;)

Kommentarer
Postat av: Kia

Min tös blir också vild, men det går väldigt snabbt att få ur busarna när man väl fått in snitsen. Det finns även en nässpray att köpa till som innehåller en koksaltlösning som man sprutar en stund innan, den ska hjälpa till att lösa upp det som är torrt.. Ta hand om dig!

2010-01-25 @ 01:41:58
URL: http://kiaskapar.blogspot.com
Postat av: Tetran på minbebis

Min lilla kille (snart 4 mån) blir oxå ofta täppt i näsan på nätterna med torrt snor. Jag brukar droppa i koksalt (alltså renässansdroppar) för att lösa upp och amma efteråt. Om det inte funkar droppar jag i lite mer koksalt och suger ut med näsfrida!

Vi funderade oxå på om det kan vara allergi, har både katt och hund, men varför kommer det i sånt fall bara på nätterna? Ska kolla med bvc nästa gång jag går dit.



Har läst din blogg ett tag men inte kommit mig för att kommentera förrän nu! Tycker att du skriver bra och ärligt. Är så trött på mammabloggar där allt alltid bara är en dans på rosor och barnen/t aldrig skriker, gråter osv. Som sagt, din blogg känns så mycket mer ärlig och därmed mer intressant :)

2010-01-25 @ 09:31:54
Postat av: kimberley

Wille blir också galen när man håller på med näsan. Men OM du köper en näsfrida så ta koksalt först och låt henne äta precis efter så hon suger in de ordetligt och sug sen. Då löser det upp sig och går att suga ut.

2010-01-25 @ 10:35:33
Postat av: Carina

Vi har haft det såå besvärligt m snuva 5-6veckor, värst på natten o många torra lite grönaktiga busar, näsblod mm. Gick t dr på VC o då d odlat bakteriprov fr näsan visade d sig att Wille hade pneumokocker och moraxella bakterier i näsan! Visserligen väldigt vanliga dagisbaciller m som ger vissa barn lite jobbiga besvär så nu får han pencillin..Blir väl kanske återsmittad på dagis igen sen men då har vi i allafall försökt få bort det..

2010-01-25 @ 21:06:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0