Någon som har koll?

Sprattlarn har varit mindre rolig i ett par dagar nu..
Om hon sov lite innan så är det inget mot vad hon gjort nu..
Idag har hon sovit i kanske 20 minuter vid fyra tiden.
Detta efter att ha varit dödstrött sedan klockan ett ungefär.

Nu äntligen somnade hon för kvällen..
Hon sov lite på förmiddagen idag, men hon brukar ju sova runt lunch oxå, inte idag inte..
Hon är inte rolig när hon vägrar sova trots trötthet.
Som sagt så sussar hon nu, men jag räknar inte med att det är för natten, inte det inte.
Hon kommer garanterat att vakna minst en gång till och vara vaken i minst en timma.
Detta att hon vägrar sova när hon är trött resulterar då dessutom i att hon inte vill ligga och leka på filten och hon vill inte sitta i mammas knä och mysa heller..

Jag tror detta är någon typ av utvecklingsfas då inga fler tänder verkar vara påväg.
Men frågan är då, är det någon som har koll på detta med de olika utvecklingsperioderna?
För det har inte jag.
När är de och vad handlar de olika utvecklingsperioderna om.
Vad är det som sker liksom!?

Hojta gärna!


Kommentarer
Postat av: Cristin

Usch...sömnproblem är verkligen inget skoj :-(



Jag minns inte exakt vad som händer under de olika utvecklingsfaserna men kolla growingpeople.se där finns ganska mycket och bra info :-)



Kolla på biblioteket också efter lite barnböcker, "växa och upptäcka världen" är en bok som handlar om de olika utvecklingsfaserna och finns den inte på biblioteket så har jag för mig att den är ganska billig på adlibris.



Kram!

2010-01-06 @ 21:28:43
Postat av: Louise

Puh, det låter precis som Cesar. Skitjobbigt. Han sover dock alltid bra på barnvagnspromenad, så jag brukar ta ut honom på promenad när han är trött och kinkig. Detta funkar ju dock inte på natten när jag vill sova också!

2010-01-08 @ 09:40:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0