Framåt!

Idag klarade Sprattlarn för första gången av att släpa sig framåt med hjälp av händerna helt medvetet.
I cirklar har hon ju tagit sig länge, men nu kom hon framåt och det var en medveten handling till skillnad från innan när det varit något som råkat ske även om viljan funnits där.
Förr kunde hon sprattla lite halvt okontrollerat eller försöka med att ta sig framåt på annat sätt men "misslyckats" och kommit fram ändå fast inte så som hon hade tänkt sig.
Men nu var det precis så som hon hade tänkt sig och fram kom hon!
Kypställning däremot strejkade hon med igår, idag har det tränats mer igen.
Jag klippte sönder ett par sockar med halkskydd på förut som jag satte på hennes knän så hon kanske inte skulle halka ner så fort igen när hon är på golvet och inte mattan.
Det funkade faktiskt rätt bra haha.
Så där har ni ett tips.
Sockar med halkskydd på som man klipper sönder.
Stolt över Sprattlarn är jag.
Min lilla gosgris.


Lite suddig bild tyvärr men så går det när man inte har bra ljus.


Kommentarer
Postat av: Lina

Ja aa jag hoppas det blir bättre jag med, hade som mål att sluta med amningen när hon är 9 månader men då måste man ju börja trappa ner i tid. Åh hoppas hon börjar få upp ögonen för någonting annat än mammas mjölk, har dock en fundering att det kanske är för att tänderna är på G som hon inte är så på att äta nåt annat, har läste att barnen kan vara lite så när tänderna är på ingående (hoppas kan man ;) )



Ohhho! vad spännande att sprattlarn tagit sig framåt, här sprattlas det för fullt och cirklar görs, snart så tror jag nog att lillan tar sig nåt liten kryp frammåt..

Kramar! och tack för omtanken med maten. :)

2010-01-18 @ 00:56:47
URL: http://fearsofjune.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0