Bort med den där!


(ca 2 månader gammal Tiili)

Ja, ni kanske känner igen denna bilden..
Jag har sedan den dagen jag bestämde mig för att ge Lillan nappen och hon vägrade varit där och petat in nappen konstant.
Alltså även när den är fullständigt onödig.
Orsaken är den att när hon inte ville ha nappen och när hon började så smått vilja så ville jag att hon skulle vänja sig vid den och därmed var jag där och petade i den hela tiden.
Orsaken till att jag bestämde mig för att börja med napp när hon var ca 2 veckor var för att jag ansåg att det inte funkade med att hon skulle ha mitt finger eller mitt bröst i munnen när hon sov.
Annars är jag en rätt så stor nappmotståndare.
Speciellt för de som vill amma sina barn, de borde verkligen vänta med napp så länge som möjligt.
Vilket oftast är lite längre om man är två än om man är ensam.
Nappar förstör nämligen en hel del när man ska amma om man inte väntar i ca en månad med nappen, allra minst två veckor.

Men hur som helst, det var inte det detta inlägget skulle handla om!
Utan att nappen ska BORT!
Inte bort helt självklart, men nära nog!
Hon ska nämligen inte få ha nappen om hon inte ska sova eller är ledsen!
Att hon dessutom spottar ut nappen när hon väl somnat in ordentligt gör ju att nappen kommer bli minimalt använd.
Jag har kört på med detta ett par dagar nu och det funkar bra.
Det är bara jag som får påminna mig ibland.
Sprattlarn är lycklig som vanligt även utan napp.

Orsaken till att jag lade in bilden ovan vr för att ni skulle få se vilken skillnad det faktiskt är.
Hur mycket en napp ändå förstör i det vackra ansiktet.
De är inte bara tänder och bett som blir knas när man använder napp/tumme (jag vet.. jag var själv tumsugare) utan även det vackra ansiktet!

Titt här!

(snart 7 månader gammal Tiili)

Vad mycket vackrare är hon inte utan nappen!?
MYCKET vackrare utan napp i munnen!

Så nu ryker nappen!
..Nästan iaf..


Kommentarer
Postat av: Camilla

Mycket finare utan napp. Även om hon är mycket söt med den mycket mycket förstora nappen i munnen. Jag önskar dig lycka till och hoppas att det fungerar. Önskar att det kunde funka här hemma också, i alla fall med Emilia. Nova använder inte nappen på långa vägar lika mycket som Emilia gör. Kram

2010-01-04 @ 00:21:06
URL: http://milinov.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0