2010

Det nya året har kommit.
Nu är det här.
Folk babblar alltid på om att det är ut med det gamla och in med det nya.
Att man har chans till en nystart, att börja om, göra rätt.
Ja ni vet, gör om, gör rätt.
Det är rent skitsnack.
Jag kan inte säga er hur trött jag är på det där.
Varje dag man lever har man möjlighet att fixa.
Om man vill sluta röka så avlägg inte ett nyårslöfte.
För varför ska man göra det?
Det gör det varken lättare eller svårare att sluta!
Samma sak med att börja träna.
Dessa är de två vanligaste nyårslöftena, det kan jag nästan sätta min högra hand på (och jag är högerhänt).
Varför först vänta in nyår, för att då avlägga ett löfte som troligtvis inte kommer hållas ändå!?
Skit i det där.
Gör det du vill med dig och ditt liv den dagen du vill göra det.
Den dagen du kommer på tanken!
Det är inget nytt som sker när året skiftar.
Det finns andra kalendrar än våra och då är inte nyår denna natt.
Vilket därmed omkullkastar allt som sägs om in med det nya.
För det kanske inte ens är nytt ännu!
Vem kan säga vad som är rätt.
Varje dag däremot är ny!
Ta vara på de istället för att hänga upp er på en siffra på en dag som säger att det byts år.
Se istället nyår för vad det verkligen är!
Det är inte början på något nytt, eller ett avslut på det gamla.
Det är en anledning att få festa till det lite.
Detta är den enda orsaken till varför Nyår har blivit en så stor grej.

Själv festades det hela till med god mat på kvällen.
Räkröra på smörgås till förrätt.
Oxfilé med potatisgratäng och sås till huvudrätt.
Och till efterrätt så åt jag och min far färska räkor precis som de är.
Detta är vad nyår är.
Dessutom tittade vi på två Harry Potter filmer.

Tänk gärna tillbaka på det gamla året och se de sorgsna delarna och se det som finns att glädja sig åt med det gångna året.
Det är bra.
Det kan hjälpa till att förstärka minnen.
Jag tror att varje gång man tänker på ett minne så blir minnet lite starkare och det är lättare att minnas det i många, många år.
Men sluta tro att nyår är tiden för förändring.
Varje dag är tid för förändring!
Om du vill bli snällare, smalare eller icke-rökare spelar ingen roll.
Bli det den dagen du kommer på att du vill bli det, vänta inte på en speciell dag, för den kommer aldrig.
Eller som jag en gång läste:
Räds ej imorgon, ty det är alltid idag.
Fast man kanske får byta ut "räds" mot "vänta".

Dock finns det en sak som är viktig för mig på nyår!
Det är detta:

Om du inte kan fälla tårar, glada eller sorgsna, över något som hänt det gångna året så var det ett bortslösat år. Man ska leva så att man känner det!

Hoppas ni kan fälla en tår eller två, det kan jag.
Gott nytt år!
 

Kommentarer
Postat av: Eivindmargit

Keep up this great resource. I bookmark your site, best greetings

2011-03-02 @ 09:35:32
URL: http://eivindmargit.blog13.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0