Vår lilla tur.

Idag åkte Millan, Carro, jag och fyra barn in till Uddevalla.
Vi blev en timme försenade först då Millans rara Alex (hennes hund som inte hette "rara" just då kan jag säga) tog sig en rymmare.
Detta är inte helt ovanligt, men såklart så gick det inte att hitta hunden denna gången, de letade men icke, ingen hund.
Så de kom upp till oss och vi fixade och trixade så vi skulle få med oss tre vagnar i bilen med de fyra barnen och de tre vuxna.
Tre vagnar som det senare visade sig att det var helt onödigt att ha med oss då vi aldrig använde dem...
Vägen in gick bra, barnen sov större delen och vi kom oss fram till min syster Laila.
Kilade in där och fick matat barn och bytt blöjor.
För att inte nämna att man fick gnabbas lite kärleksfullt med syster.
Så som syskon behöver göra ibland för att veta att man inte glömt varandra.
Vi är dessutom duktiga på att gå runt och munhuggas med varandra lite hehe.

Stressad som jag är av mig så fick vi kommit oss därifrån för att åka mot området som jag skule kika på lägenhet i.
Det blev lite fel och vi vart lite sena.
Men vi kom fram och fick sett lägenheten.
Jag står som nummer två på den och tror inte jag kommer få den nu efter att ha sett den.
Nu tänker ni såklart att den var jättefin.
Men nej...
Det vart tvärtom.
Den var så sunkig så jag vet inte om jag sett sunkigare.
Den var städad och så, det var den.
Men det har rökts många år där...
Man såg precis vart alla tavlor hade hängt då det var vitt just där, annars var tapeterna gula.
Lukten satt kvar oxå..
Golven var inte mycket bättre kan jag säga och till och med kyl och frys var gula av nikotin och matos.
Det som gör att jag inte år den är ju att de såklart kommer fläcka ut allting och sätta dit nytt, så den som står före mig får ju allt som han vill och nej, då brukar man inte tacka nej.
Skulle det nu mot förmodan inte göras något med lägenheten så kommr jag få den, men då vill jag inte ha den öht.
Aldrig att jag skulle ta med mig mitt barn in där om den inte är renoverad kan jag säga.
Får veta vad som sker på Torsdag.
För fixas lägenheten så tackar jag nog ja även om inte vagnen får plats i hissen.
Helt säker är jag inte ännu dock, får tänkas på till på torsdag känner jag.
Den vart ändå 10 kvm mindre än den jag har nu..

Efter detta åkte vi till "Kära barn" Millan skulle ha nya påsar till sin blöjhink och jag och Carro ville kika runt lite.
Det är här jag hittar nya snutten!
Fastnade genast för den och ja då måste man ju bara köpa den.
Jag ville titta lite på vagnarna då vi ju kan tänkas behöva en lättare vagn av sitttvagns typen senare (snart).
Då nämner Millan att hon ju har en rosa vagn över hemma som hon inte ska ha.
Jag får köpa den så billigt att det känns som ett rån!
Super nöjd är jag!
Jag kan inte minnas vagnen trots att jag garanterat ett den tidigare, men hon hittade exakt samma vagn där inne och visade mig.
Jag är såld.
Att den då är rosa säger ju allt.
Enda nackdelen är att den är vänd från mig, men ja..
Tyvärr verkar det nära nog omöjligt att hitta sittvagnar där barnet är vänt mot mig som kör..
Men det är oxå den enda nackdelen.
Jag vart super glad!

Hemresa var nästa som gällde.
Sprattlarn var en liten solstråle inne i affären stora leenden och skratt.
Isak var tydligen super rolig så hon skrattade en hel del åt honom.
De log åt varandra hela tiden, hehe, sötisarna.
Isak är så söt.
Men iaf, solstrålen förvandlades till ett mycket argt monster så fort hon hamnade i bilstolen.
Super trist, speciellt så hon satte igång de andra barnen så stackars Carro är nog döv nu.. För hon satt mitt i barnaflocken.
En gång på vägen stannade vi så Sprattlarn fick komma upp, jag kikade blöjan och testade om hon var törstig.
Inget, hungrig kunde hon inte vara då det inte alls var länge sedan hon ätit då.
När vi kom till färjan fick det lilla monstret sitta hos mig, då var hon en solstråle igen, tills vi skulle av färjan och hem, då passade hon på att vara ett  monster igen de fem minutrarna det tog tills vi var hemma.
In i hemmet och hon vart solstråle igen.
Ni skulle hört oss på vägen haha.
Körsång i bilen, "I Ett Hus" sjöngs av oss tre och barnen skrek hahaha.
ja, så kan det gå.
Hemma kom sprattlarn ur ytterkläder och jag gjorde lite tidigare gröt och en flaska med lite välling som jag ställde i kylen.
Så tog vi ett bad.
Efter badet så fick lillan sin välling i knät.
Sedan kom jag på att det nog var bra om hon hade en blöja på sig när hon somnade vilket hon gjorde..
Så fick halvväcka henne och ta på en blöja och gav henne resten välllning i spjälis där hon oxå slocknade rätt fort, med nya snuttisen att gosa ner sig med.

Ja, då har ni fått veta hur nästan hela vår dag sett ut.
Super intressant va?
Jag har iaf haft en rolig dag och är så glad för att tjejerna ville följa med mig att kika på lägenheten och för att de inte kastade ut min argbigga ur bilen när hon tjöt.
;P

Tack för att ni var med mig och har gjort min dag bra.
Sprattlarn hade överlag en bra dag hon med!
=)

Ps. Hunden är hemma och väl omhändertagen Ds.

Kommentarer
Postat av: Jeanette Eriksson

3 vuxna 4 barn 3 barnvagnar ?? åkte ni buss??

2010-02-18 @ 22:46:16
Postat av: Joanne

Japp, minibuss.

=)

Gott om plats i dem!

2010-02-18 @ 23:43:33
URL: http://sprattlarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0