Sova bör man

Men om man inte kan och inte får sova då?
Inatt har jag inte bara brottats med mina nerver för att försöka sova utan har även haft en liten Sprattlare som.. Ja.. Jag vet inte riktigt.
Drömt mardrömmar?
Var tredjeminut har hon börjat gråta och jag har fått trösta henne.
Hon grät i sömnen så ja..
Först dröjde det till två tiden innan jag kände mig såpass trött för att kunna sova.
Men det blev kanske max en halvtimmes sammanhängande sömn inatt.
Ni kanske funderar på varför jag så promt vill ha henne i sängen och anldningen är den att hon fortfarande vaknar på natten och ja, ligger jag bara nära och kan hålla henne i handen så vaknar hon bara till som inatt hon gnäller i sömnen och somnar om.
Skulle hon ligga i spjäliss (vilket har testats) så vaknar hon på riktigt och somnar inte om.
Med tanke på hur lite sömn Sprattlarn annars får på dygnet (som tex 20 min igår allt som allt på dagen) så resonerar jag som så att hon behöver all sömn hon kan få på natten och ser inte felet i att jag får mer sömn jag med då.
Plus att inte bara jag tycker det är mysigt att hon sover hos mig, hon själv tycker det oxå.
"Vallen" verkar fungera iaf för hon har då hållt sig i sängen.
Imorse vaknade jag ju när hon började röra sig eftersom jag aldrig hunnit in i någon djupsömn, så låg med ett vakande öga, hon tog sig fram, tittade vände och grejade med annat istället.
Gott det!

Kommentarer
Postat av: gubbfan

Klart du skall ha tösen i sängen. Hon sover ju tryggare hos dig. Tids nog vill hon ha den egna sängen.

Fast jag håller nog med den lilla damen. Spjälsäng är en form av bur.

Vi hade en spjälsäng som man kunde ta bort ena sidan på. Den ställde vi så att minstingen direkt kunde ta sig över till vår säng om trygghetsbehovet kom på.

Men så småningom kommer Tiili att sova lugnt varenda natt.

DÅ får du också sova.

2010-02-01 @ 10:18:20
URL: http://gubbfan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0