Nya vagnen!

Fick ju hem nya vagnen idag.
Titta vad fin den är!

Spooky inspekterar såklart haha.
Jag är så supernöjd så ni anar inte.
Nu börjar även jag längta efter vår så man kan få köra den oxå!
Det absolut enda jag inte är så förtjust i är att Lillan kommer sitta vänd bort från mig...
Det gillar jag inte.
Men det är nära på omöjligt att hita en sittvagn i denna storleksklassen där barnet är vänt mot föraren.
Jag har inte sett någon iaf.


(Klickbara) 

Den andra vagne är stor och klumpig nu när lillan börjar bli stor som jag tidigare sagt.
Den är guldvärd nu i snön, men till våren och sommaren så kommer den bli för tung.
Lillan är ju inte lika liten som förra somaren haha.
Men ett år kommer den ha tjänat snart det är inte fy.
Dessutom får den inte plats i bilen, vilket denna nya får!
Mammas mini bil haha.

Påtal om bilar.
Än sålänge så fungerar lillans bilstol ok, men det börjar snart bli dags för nästa storlek på stol.
Viktmässigt så fungerar det fint tills hon väger nästan det dubbla, men hur de tänkte när de inte gjorde ännu ett snäpp för bältena förstår jag inte.
För det finns inte en 13 kg bebis som kan sitta i den stolen även om den ska tåla det just pga bältesremmarna..
Så därför undrar jag om det är någon (som jag känner eller som bor i Lysekil) som har en begagnad bilstol som är lagom för Lillan..
Vi åker ju nästan aldrig bil så känns sjukt onödigt att köpa en ny stol för flera tusen, när det knappt används..
När jag hittar en ny så blir även min till salu, med bas och ja, knappt använd då eftersom vi inte åker bil så ofta som sagt.
Vid intresse hör av dig.
Kommer lägga ut vagn och bilstol på blocket när det är dags för skifte om jag inte blivit av med det innan dess.

Men igen.
Visst är vagnen fin!!
Jag är så nöjd så ni anar inte.

Nu ska jag göra välling till min lilla dam som sovit sedan 18 tiden och helt hoppat över sin gröt och fortfarande stensover..
Vill inte väcka henne när hon sovit så dåligt senaste två dagarna (vilket har tagits igen idag då hon sovit som en liten nöff, nöff).
Värsta är att hon väl vaknar innan tuppen imorgon och stackars jag som inte får sova alls nästan får gå upp tidigt igen.
Och nej, jag har inte kunnat lägga mig tidigare idag då jag haft tvätttid och tvättat hela kvällen...
Nu säger jag natti däremot och ska stendäcka när lillan druckit sin flaska!


Kommentarer
Postat av: Emelie

hej hej...

undrar lite va du ´har för vagn?? o för färg?? o givetvis va u ska ha för den ??

du kan väl höra a dej på fb(mail) lr vi hotmailen ??



Kram emelie

2010-02-28 @ 23:49:59
Postat av: Kia

Hej!

Superfin vagn!

Visst är det tråkigt att det är så svårt att hitta en sittvagn där barnen sitter mot föraren. Jag letar för fullt, bäst att börja i tid. Skulle vilja ha en liten vagn att ha i bilen. Vår är supersmidig att köra och kommer funka länge till, men den tar så stor plats i bilen.

2010-03-01 @ 09:23:01
URL: http://kiaskapar.blogspot.com
Postat av: Anna Å

Hihi va kul! Blev full i skratt när jag såg vagnen för vi va och köpte en likadan, fast grå-grön, i helgen :)

Har inte sett den vagnen eller den modellen förut, men vi är supernöjda med köpet o Theo verkar gilla den skarpt. Nu har han iofs bara åkt i den inomhus, men iaf :)

Hoppas lillan kommer gilla den!

Haha ja världen är liten iaf...

2010-03-01 @ 09:30:57
Postat av: Ulli

Jag var inte heller så glad över att våran Lilla skulle sitta framvänd när vi köpte våran nya vagn men det visade sig att det bara var jag som var missnöjd- Hon älskade det! Tyckte det var jättespännande att titta på allting istället för att annars bara se på oss. Så nu har jag inte lika dåligt samvete längre.=) Vagnen ser jättefin ut förresten!

2010-03-01 @ 23:02:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0