Mera snö.

Ja så var det detta med snö då.
Det snöar ännu mer idag.
Det blåser och snöar.
Snön gör mig inte så mycket även om jag blir fast hemma, men snöstorm..
Snöstorm är ju onödigt.
Efter förra så vart det 1½ meter snö på gångvägen mellan dagiset och grusplanen.
Den snön har fått ligga kvar kan jag säga, för de har inte vetat vart de skulle gjort av den.
Kompisen kunde några dagar efter (när det sjunkt liiite och blivit hårdare yta) gå uppe på snön, över grinden och in till dagis.
Som för övigt är helt igensnöat oxå nära nog.
Barnen kan inte vara ute och leka pga av snömängden inne på gården.
Tur de kan ta med barnen till pulkabackarna så de får vara ute och leka ändå.
Blir ju inte lika mycket dock.
Snö som faller rakt ned fungerar utmärkt då är det lättare att underhålla vägarna.
Men när det blåses omkring som det gör när det är storm, nej, då går det inte..
Väljer likväl att gnälla på komunen som inte vet hur man snöröjer ens när det är lite snö här hemma.
De väljer istället att lägga pengarna på tjusiga strandpromenader (som bara turisterna har nytta av) och att bygga finare trotoarer i stan, inte för att det behövs utan för att de känner för det.
Fattar inte varför de inte fattar att de ska lägga sina pengar på viktiga saker, så som snöröjning och löner.
Men nej, de skiter istället i snöröjningen och lånar in pengar för att kunna betala löner.
Puckon som sitter och styr komunen!
Detta var allt jag hade att säga för nu.

Kommentarer
Postat av: r

Kommunen plussa väl 14 mille förra året? :)

Och jag är sjukt tacksam över att cyklisterna håller sig ifrån trottoaren... Cykla mellan bilar och parkerade bilar fattar jag också att det inte e så kul men måste vi vara enda stan i hela sverige som inte fattat fördelen med cykelbanor? Kanske det kan slutas gnälla om parkeringar också.. Kan folk börja cykla ner på stan istället :)



Rickard

2010-03-01 @ 00:57:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0