Igår

Igår blev det inte mycket skrivet.
Anledningen till detta är att Sprattlarn sov två timmar från klockan 12.00 till klockan 00.30.
Om det nu ens var två timmar..
Hon är påväg in i en ny utvecklingsperiod och tanden som jag trodde var påväg ser jag där nu.
Nu är det bara en liten hinna för så är den ute sedan.
Detta är det samma som att jag har en väldigt klängig bebis när det kommer till sömn.
Hon leker gärna själv om hon inte är trött.
MEn somnar hon i mitt knä så är det nära nog omöjligt att lägga ner henne så hon vaknar och blir hyserisktledsen och klamrar sig fast vi mig.
Att lägga ner henne innan  hon somnar är numera en omöjlighet då hon gråter något fruktansvärt, då hjälper det inte ens att jag står lutad ner i hennes sng och håller i henne.
Allt detta gör mig inte så mycket till vardags när vi är ensamma på kvällarna eller inte har något för oss.
Men när Tessan kommer över och vi tänkt scrappa lite, ja, då blir det ju en aning jobbigare eftersom man behöver två händer till det.
Haha.
Det gick dock bra ändå då det varvades mellan att sitta i knät och mysa, sitta/ligga på golvet och leka och sitta i sin stol med lite leksaker.
Men det tog ju längre tid än jag hade räknat med hehe.
Vid halv ett på natten ja, då däckade hon äntligen i orolig (som vanligt numera) sömn.
För att vakna igen vid 06.30..
Älsklingen.
Hoppas denna utvecklingsperiod går över relativt snabbt.
Jag vet att jag klarar mig länge utan ordentlig sömn, det har jag gjort förr i perioder utan problem.
Men det måste vara jobbigt för henne att sällan sova ordentligt.
Sömnen är nästan alltid orolig numera och den varar aldrig särskillt länge heller.
Jag har hört om bebisar i Sprattlarns ålder som sover 12-timmarspass på natten och sedan gärna ett par timmar på förmiddagen och ett par timmar på eftermiddagen..
Har de sömnsjukan eller är det mitt barn som är överaktivt?! ;P
Haha nej, de är nog friska allihhhopa, men man blir ju faschinerad av skillnaderna mellan individer ibland.
Undrar vart hon fått denna pigghet ifrån, för varken jag eller hennes pappa är så pigga av oss haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0