Bvc och sova

Vi var ju på bvc igår då.
Lillan skulle vägas och mätas.
Kontroll av något slag skulle göras och hörseln kollas.
Lite vax i ena örat så inte lika snabb reaktion där, inget som de gjorde något åt tydligen..
Men här hemma reagerar hon när man knäpper med fingrarna för båda öronen.
No Worries därmed.
Kontrollen handlade om att hon skulle ta en penna..
Jodå, den haffade hon snabbare än snabbast.
Vad de kollade genom detta vet jag inte, men det gick ju bra iaf det är ju huvudsaken.
Vikten såg fin, fin ut precis som den alltid har gjort sedan de upptäckte vilken kurva som var hennes.
Om de aldrig hade flippat ur så fort på andra bvc så hade allt varit frid och fröjd för länge sedan.
Men jag är glad att allt är bra nu.
Nya Bvc känns bättre på alla sätt.
Så bra till och med att jag kan tänka mig att ha kvar lillan på Bvc här i Lysekil även om jag flyttar till annan ort.
Kommer ju ändå komma hit då och då för att träffa kompisar och så.
Plus att vi nog aldrig lär gå på veckokontroller igen heller.
Skönt!

Så var det detta med lillans sömn.
Hon sover oftast de perfekta tiderna för ett barn..
Mellan 19-20 på kvällen och 06-07 på morgonen.
Även om dessa tider inte stämmer öht in på min dygnsrytm (som inte går att ändra på tyvärr, försökt många gånger om) så fungerar det till vardags även om jag då är trött.
Igår dock fick lilla damen för sig att somna någon gång efter 22.
Exakt när efter 22 vet jag inte eftersom jag inte tittade på klockan när hon äntligen däckat utan började med mat då.
Det jag vet är att min middag intogs över 00.00 slaget.
Lite sent kanske.. Men vad gör man när man har en liten som skiftade mellan övertrött storgråt och övertrött "leka själv"-vilja var femte minut..
Går inte att laga mat då..
Lagar inte mat när hon är vaken om det inte är någon här av den enkla orsaken att laga den kanske jag får, men när jag ska äta den, då har jag en flicka som är grinigast på jorden så jag får antingen slänga i mig maten medans hon gråter och sedan ta henne (inte kul) eller försöka äta med henne i knät (inte heller kul dessutom svårt).
Därav att jag alltid ätr när hon sover om jag kan.
Tyvärr innebär det sådana kvällar som igår att jag får vänta lääänge på min mat.

Idag vart hon vaken och pigg klockan 06 igen dock.
Fick mig en liiten luring vid 07 tiden när hon bestämde sig för att sussa liiite till iaf.
Så jag är levande några timmar iaf.
;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0