Borrningar?!?!

Ni som följt mig ett tag vet att jag startade mitt mammaskap med att leva ett liv mitt i dånet av STORA borrars läte när de går genom betong.
Det var en mindre rolig månad i vårt liv.
De plötsliga uppvaken klockan 07 på morgonen av ett dån som kunde skrämt livet ut vem som helst, vilket det gjorde oxå nära nog.
Tog många minuter innan man fattat vad som hände.
Då var man inte bara döv utan skakis och förökte hålla för lillans öron och sina egna på samma gång tills man kunde rymma fältet.
Helvetet på jorden var det.
Speciellt som man aldrig visste om de skulle starta klockan 07 eller klockan 14.
Inte ett kul sätt att börja sitt mammaskap på.

Imorse väcktes jag av ett lite för välkänt ljud.
På ren automatik fick jag hållt för öronen på lillan.
Borrandet var inte lika öronbedövande som det som var för några månader sedan.
Men det var likväl högljudda borrninga alldeles för nära mitt sovrum.
Och min lilla Råtta som precis hade somnat om efter att ha vaknat 05 imorse!
Men jag undrar om inte borrningarna när hon var spädis härdat henne, för hon sov vidare om jag höll för öronen lite på henne.
Värre var det med mig som inte fått sova sedan 05 heller och precis hade somnat om jag med..
Jag kunde inte sova fförbi dem.
Turligt nog så slutade de innan lillan vaknade igen så jag fick nog 10 minuters sömn iaf hehe.
Men borrningar?
Det har vi inte fått nå info om.
Att det kan vara lite rörigt ja, men inte borrningar!
Jag avskyr borrningar..
När ska det bli lugnt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0