Ännu en?

Undrar om de ska bli ännu en seg dag.
Ska tvätta idag iofs.
Tilda kommer upp verkar det som så nej, det blir nog inte så segt ändå då.
Skönt det.

Sprattlarn fick ett skrikanfall när hon skulle äta förut, eller skrikanfall är fel, hysterisk gråtattack är mer rätt.
Vet inte vad det var, maten var inte för varm och något annat kunde jag inte hitta som orsak.
Tog mig ca tio minuter inan jag fått henne lugn och då fick hon sitta i mitt knä och äta.
Söta älsklingen snyftade mellan tuggorna men hon var hungrig.
Har inte gråtit mer sedan hon fick mat i sig heller så vet inte vad det var.

Sprattlarn sitter ännu en gång och leker med sin lilla låda.
Den var tydligen mycket rolig, hon sitter jämt med den numera och verkar tycka den är lika intressant varje gång.
Det är bra att hon har en leksak som hon så tydligt favoriserar.
Den kan underhålla henne mycket länge, vilket gör att man hinner ta disken eller skriva ett snabbt inlägg här ;P
Eller varför inte både och!?
Hoppas er söndag går i lagom takt!


Kommentarer
Postat av: Gubbfan

Lilla damen kanske var olycklig/förbannad för att hon ville själv något, men insåg att det inte gick.

Äta med kniv och gaffel som mamma eller få mat i så stora bitar som mamma eller något sådant som att mamma inte dukat som hon brukar.

Ungar kan mer och vill mer än man tror.

Det är inte lätt att inse att ett barn på 8 månader inte är en bebis längre, utan en liten tjej som vill och kan.

2010-02-07 @ 19:56:31
URL: http://gubbfan.bloggagratis.se
Postat av: Jeanette Eriksson

Jag skulle tippat på att hon bet sig i tungan :) Om nu inte maten var för varm..svårt att känna med fingret ;)

2010-02-08 @ 10:08:18
Postat av: Anonym

Tror också som ovanstående; vill äta samma mat som du, och gärna med gaffel. Så var det med min 7 månaders iaf. Grät vid middagen i några dagar, fick då testa att äta från likadan tallrik som resten som familjen, samt med en gaffel, gick då hur bra som helst :)

2010-02-10 @ 19:14:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0