Varför ska man sova på kvällarna!?

Sprattlarn har fått för sig att det är helt onödigt att sova på kvällen.
Hon somnade vid 21 tiden igår och sov en timme, sedan var det kört, hjälpte inte vad jag gjorde så vägrade hon somna om.
Så hon blev uppe med mig..
Det var inte allt för populärt från min sida då jag hade satt mig att pyssla.
Satt och gjorde iordning hennes nappburk.
Men det fick ju avbrytas flertalet gånger tills jag gav upp med att få henne att sova vidare och satte henne att rita medans jag pysslade klart.
Men det tog ju mycket längre tid att pyssla med ett vaket barn som inte visade något tecken på trötthet, så vid halv två tvingade jag henne att sova och somnade själv.
Hon verkade fortfarande pigg när vi lade oss och det tog sin tid att få henne att inse att det var natten och inget annat.
Är väldigt nöjd med nappburken trots allt, dessvärre kan jag ju inte visa er eftersom kameran lagt av som sagt..
Mycket ledsen för detta är jag eftersom det innebär att jag blir tvungen att köpa en ny för pengar jag inte har..
Lillan springer omkring och är en aning arg på mig för att jag tagit alla hennes nappar.
Dags att återgå till att man inte har napp på dagen igen, vet inte varför det blev knas med det, men sista månaderna har hon haft napp inne nästan 24/7 och det vill jag inte, så nu blir det några dagars pipanden från henne innan hon vänjer sig igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0