Gallskrik!

Har en dotter som jag tror vande sig av med vagnen under sin sjukvecka hemma..
Påväg ner till dagis var hon argare än ett bi, tills hon fick komma ur vagnen, då släppte det..
När vi skulle hem var det samma visa!
Fly förbannad! Helt utan orsak, nästan så jag blir arg på henne faktiskt.
Det gör ont i öronen efter en stund med hennes arga tjut (låter helt annorlunda mot hennes ledsna gråt), sjukt ont, plus att alla stirrar som om man misshandlade ungen.. Men vad ska man göra när hon slår och sparkar efter en när man vill ge lite närhet trots att hon måste sitta i vagnen.
Finns ju ingen möjlighet för henne att gå själv ner till dagis, det tar mig ca 25 minuter att gå ner med henne i vagn, vad tar det inte då för henne att gå själv!?
Så den möjligheten finns inte även om det annars hade vart ok för mig..
Men tiden finns helt enkelt inte för det.
Jisses.
Hon har varit så arg och skriat så illa att hon efter fem min hemma stendäckade..
Helt fel tid oxå..
Ännu en kväll som hon inte kommer sova förens jag lägger mig.
För jag vägrar väcka henne nu när mina öron äntligen får vila en liten, litn stund.
Väck inte det barn som sover om ni inte vill höra på gallskrik för att sedan se barnet somna om igen.
Så fungerar det här hemma nämligen...

Kommentarer
Postat av: Cristin

Åh vad jag känner igen det där med att inte vilja sitta i vagnen mer! Patric har hållt på så sen han var typ i Tiilis ålder och är sån fortfarande, ibland är det nätt å jämnt att jag ens får i honom i vagnen men som du säger, vad gör man inte när det tar tid att komma till dagis och man har bussar själv att passa? Äh man får bara trycka i barnet och låtsas som man inte hör de ilskna grymtningarna :-) Skitjobbigt är det verkligen! Jag brukar däremot låta Patric gå så långt han orkar på hemvägen då vi inte behöver stressa så mycket. Sen kan man ju gå hemifrån lite tidigare på morgonen om man vill slippa bråket, men nu när det är så mörkt är det ju inte så lockande det heller direkt :-) Aja, hoppas hon lugnar sig och vänjer sig vid vagn igen :-)

2010-12-13 @ 22:30:11
Postat av: Gubbfan

För en som är på lååååååååångt håll från det hela känns det inte så jobbigt(stackars alla unga föräldrar). Man ler bara och kommer ihåg att det går över. När de flyttar hemifrån.

Så jag kan ju bara applådera tösen.

Det är bra att hon har egen vilja. Annars kommer hon bara att tryckas ner av oss karlar.

2010-12-14 @ 00:03:54
URL: http://gubbfan.bloggplatsen.se
Postat av: Petra

Felix kan oxå vägra vagnen ibland. Bär honom vissa sträckor då även fast det är skitjobbigt. Har med rån, majskrokar eller annat som muta, men det går ju inte nu när det är så kallt. Det är ju så svårt att äta med vantar.. Bestämda barn, haha!!

2010-12-14 @ 11:15:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0