Feber

Vaknade idag på examinationsdagen.
Så har Sprattlarn feber...
Inte läge för det, minst sagt.
Ringde Peter i panik, man kan inte vara frånvarande på examination om man inte är mer eller mindre död!
Han kom och hämtade oss, så Lillan fick åka med till skolan.
Hon var pigg och glad, men det bryr sig inte dagis eller andra föräldrar om (förståeligt) så vad gör man?
Jomen precis, man tar med henne.
Har gått fin, fint.
Ett klassrum fullt av blivande förskolelärare, glada miner på nästan alla i klassrummet med andra ord.
Alla pluggar ju inte mot förskola, men många.
Härligt när de allra flesta inte tycker det är jobbigt att man har barn med sig.
Ett par sura miner var det ju (min gamla grupp såklart) men vad bryr jag mig om det när lärare och de flesta studenter tycker det är ok och roligt!?
Henric körde vagn och var glad och Sprattlarn var lycklig över alla manliga knän som fanns att välja och vraka mellan att sitta i.
Så vart en lyckad dag trots allt.
Nu sussar dockan i soffan medans jag sitter här och nojar över att jag inte vet vad jag ska skriva i mitt arbete tills på fredag eftersom läraren aldrig gav något annat än generell kritik till hela klassen.
Detta trots att hon hela tiden säger åt oss att vi absolut inte får lov att generalisera.
Inte många som gillar den läraren direkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0