Syskons syskon

Efter några trevliga dagar hemma i Lysekil så var det dags för hemresa igen.
Vi tog en tripp förbi min pappa som tjippade in med lite pengar till min kurslitteratur.
Tusen tack för det pappa, det behövdes verkligen!
Så imorgon är det dags för mig att kika på böcker och beställa hem det.
Tiili satt i trädgården och plockade bär så duktigt och Zilje fick springa av sig lite och låg sedan och tuggade på ben.
Nöjda och glada, då är livet fint!

Raka vägen hem blev det inte när vi kom till Uddevalla heller, utan raka vägen upp till min syster som hade sin syster med familj på besök.
Knas låter det, jag vet.
Jag brukar inte göra skillnad på syskon och halvsyskon då de alla är mina syskon oavsett.
Men i dessa fall blir det nödvändigt för att förklara förhållandena.
Min äldsta syster är min halvsyster, samman med min bror.
Vi har gemensam pappa, sedan har deras mor i sin tur en hel hög med barn varav denna systerna är ett av dessa barn.
Vi är alltså inte alls släkt med varandra men vi har gemensamma syskon.
Min syster och bror har med andra ord en hel hord med syskon haha.

Det blev i vilket fall en mycket trevlig kväll med mycket tjat, kaffe, te och ännu mer tjat.
Måste säga att min systers syster har hittat sig en redig toppen kille!
Så roligt för henne!
Dottern deras var mycket söt och framåt.
Två år gammal och Sprattlarn tyckte hon var lite läskig haha.
Inte lätt när man är liten säg.
Men hennes leksaker var tydligen roliga.

Sprattlarn slockande så fort vi satt henne i bilen och fick bara välling när vi kom upp och sov sedan hela natten.
Idag fick jag sovmorgon.
Ljuvliga familj.
Det blir nog inte mycket bättre än såhär!
Löv for all!

Kommentarer
Postat av: Cathy

Vad bra att det går bra nu då=)

Hur det för Tiili med inskolningen då?

Fortsatte det bra?

2010-08-22 @ 13:29:46
URL: http://nattstad.se/Cathy
Postat av: Victoria Skog

Varför flytta ni till ua?

Hm verkar som alla gör det nu.

Hehe inte jag!

Tjohoi ;)

2010-08-23 @ 13:24:39
URL: http://razorcandy.blogg.se/
Postat av: Kia

Tyckte du det var krångliga familjeförhållanden.. Jag har en gammal klasskompis vars syskon har varit gifta med varandra.. Det du! =P

2010-08-23 @ 21:20:31
URL: http://fragment16.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0