Svamp

Syster ringde och frågade om jag ville med ut i skogen idag.
Jag slet mig från kille och barn och drog med ut.
Härliga skog.
Svor flera gånger över att jag inte fått med mig kameran.
Så många vackra bilder det haed blivit där inne.
Marken täckt av harmynta, ormbunkar, bäckar och såklart svamp!
Vintern tog inte så hårt på alla fästingar som jag hoppats..
Överallt är de äckliga små krypen.
Det finns nog bara ett kryp jag är regelrätt livrädd för och det är just fästingar..
Min gammelfarmor hamnade i rullstol pga en sådan äcklig liten varelse så de skrämmer mig förtvivlat även om jag vet att det idag inte är någon större risk för sådan drastiska händelser.

Men vad gott det var att få komma mig ut i skogen en sväng.
Varm blev man och en dusch efteråt var skön innan rensning av svamp kom för mina händer.
Nu är natten här och jag märker att Sprattlarn sover lite oroligt.
Ska göra lite välling till trolldockan och sedan sussa sött.
Förstår inte varför jag aldrig tycks komma i säng i tid trots tidiga morgnar...


Guldet...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0