Mer skog.

Igår lurade Laila med oss ut i skogen.
Först såg hon till att vi hade barnvakt - Min pappa och hans Frewini.
Åkte och lämnade lilltrollet där och sean var det ut i skogen och gå.
Första skogen var allt fin att gå i, hundarna skuttade runt och var nöjda och vi hittade lite svamp.
Nästa skog däremot var något av det brötigaste jag varit in i.
Liten plåga.
Så sprang vi på en bäck.
En stor bäck!
Så fint det var och brusandet från den var så högt att man fick ta i ordentligt för att göra sig hörd över till andra sidan bara av den.
Superfint.
Där, längs med bäcken hittade vi svamp, mycket och stora.
Fröjd!

Sedan var vi alla lite hungriga, så vi åkte till ett ställe och grillade korv.
Hundarna var trötta efter den andra skogen, som verkligen var en pers att ta sig igenom för oss alla.
Det är härligt att gå ut så  i skogen.
Vi var sex personer och fyra hundar som var ute och gick, ändå såg man inte alla alltid, eller någon alls stundvis.
Man kan sprida sig över rätt så stora områden när man är så många och inte blir man rädd för att gå vilse heller eftersom någon alltid har koll på vart man ska och det finns alltid någon som är inom "hojtavstånd".

Svampen fick jag dessvärre inte rensat igår då jag hade ont i nacken efter att ha somnat i Markus knä i soffan kvällen innan.
Har fortfarande ont tyvärr, mindre skönt är det..

Sprattlarn kom iaf hem och hade haft det bra om än ätit lite dåligt.
Svår att få att somna ska vi inte tala om..
Hon var en mardröm att lägga igår, så jobbig att vi flera ggr var tvugna att byta famn annars hade vi blivit knäppa av hennes vrål.
Mammig är hon oxå utöver det vanliga både igår efter att hon kom hem igen och idag.
Men jag har iaf fått sovmorgon lyckliga jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0