Litteratur

Idag beställde jag så Kurslitteraturen.
Nästan 1600:- gick det på..
Men vad gör man?
Måste ju ha böckerna och innan man kommit in i det hela så behöver jag allt som står på listan...
Nästa kurs kanske jag har lärt mig hur man kan kringgå att köpa precis alla böcker.
Hoppas det iaf.
För jag kommer inte ha plats till alla böcker annars..
Hade behövt en extra bokhylla här hemma, men varken pengarna till en eller platsen finns som det ser ut idag.
Jag är som ett nervöst vrak.
Kommer inte ta med några böcker första dagen..
Bara ett kollegieblock och en penna faktiskt.
Måste ju vara någon typ av introduktion första dagen på skolan tänker jag.
Men kan dock vara bra att ha någonstans att anteckna information.
Svammel, svammel..
Nervositeten gör sig gällande märker jag...

Kommentarer
Postat av: gubbfan

Vad är det för utbildning du skall gå på?

Vad handlar den första kursen om?

Nyfiken så jag spricker.

2010-08-23 @ 22:46:39
URL: http://gubbfan.bloggplatsen.se
Postat av: gubbfan

Tack för svar.

Vad spännande med den utbildningen.

Det första ämnet du skall börja med förstår jag att du tycker skall vara kul. Du verkar ju väldigt intresserad av hur samhället utvecklas.

Svenska är ju ett synnerligen viktigt ämne.

Det är till stor del genom språket folk sorteras. Dåligt språk så är man utanför. Fel dialekt så är man utanför osv. Ett JÄTTEarbete med alla invandrare (och infödingar med för den delen).

2010-08-24 @ 19:45:10
URL: http://gubbfan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0