En sväng

Idag tog vi en ny väg och traskade ner till stan.
Ville kika på en smidigare väg ner till Sprattlarns dagis inför vinter, snö och is.
Funkade bra och gick snabbt att komma ner då.
Dagiset ringde även strax efter vi passerat och undrade när de kunde göra hembesök inför inskrivningen.
Fredag kommer de.
Skönt, så fick vi en god orsak att göra ett storstäd.
Inte så att det egentligen är skitit här, men är alltid gott att få orsak att göra mer än bara röj och vanligt städ haha.
Man hittar orsaker om man bara vill säg.

Jag har börjat om på min älskade bokserie Sagan om Isfolket, varifrån Sprattlarn oxå fått sitt vackra namn - Tiili.
Det är nostalgi att läsa dem igen och det känns som om man  träffar gamla vänner man inte talat med på några år.
Skön känsla.

Kommentarer
Postat av: Linda

Bästa serien! Har läst isfolket från början till slut säkert 3-4 gånger. Kram

2010-08-10 @ 09:51:24
URL: http://vintersagas.blogg.se/
Postat av: Carina

Jag älskar ju att läsa böcket o började en gång på denna serien men jag "ärvde"dem i fel ordning så jag fick aldrig läst alla..

2010-08-10 @ 21:43:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0