På knä

Sprattlarn vägrar numera sitta på rumpan..
Hon ska sitta på knä förstår ni.
Hon har ännu inte lärt sig sätta sig på rumpan från kypandet, men på knä går ju bra.
Haha, hon är lite annorlunda min lilla.
Ska inte göra som alla andra inte..
Klappa händer vägrar hon promt göra, hon vill inte ens titta när jag gör det, hon har fullt upp och har inte tid att sitta och titta på mig för att lära sig något nytt.
I två dagar har hon halva dagarna krupit på knä och händer och andra halvan tagit sig fram genom att hasa sig fram på magen.
Hennes lilla låda som hon älskat så mycket är fortfarande rolig.
Står upp hela tiden gör hon, dock har hon inte förstått alls hur hon ska göra med benen för att gå.
Utan hon sätter sig helt enkelt ner och kryper till det ställe hon vill stå på och på så vis byter hon plats mellan alla möblerna även om det bara är en halvmeter bort på soffan hon vill.
Snabbt går det ju, så, henne gör det ju inget haha.
Små, små saker hon hittar är fortfarande intressant att ligga och studera i flera minuter.
Hon är dessutom väldigt nöjd om hon får roa sig själv det gör hon flera timmar.
Det är lite tråkigt ibland tycker jag, när jag vill leka med henne..
Oftast när man sätter sig med henne så är hon helt fullständigt ointresserad av att leka med mig.
Hon vill helt enkelt leka själv.
Ibland kan man få kasta en boll fram och tillbaka.
Och ibland duger det att busa i sängen med pussar på magen som kittlas.
Men ja, som sagt, allt som oftast så har hon fullt upp med att upptäcka världen och sig själv för att hinna med att roa sin gamla tråkiga mamma hehe.
Sötaste älsklingen...
Snart 10 månader.
Ja vad ska man säga.
Känns som om jag haft henne hela mitt liv..
Och har jag inte det på sätt och vis oxå?
Ägget har ju alltid funnits där..

Kommentarer
Postat av: Jeanette Eriksson

Nej gumman...ägget har inte alltid funnits där...det åker ut med mensen varje månad...

2010-04-04 @ 21:29:51
Postat av: Joanne

Alltså alla äggen bildas ju redan inne i mammas mage och det ägget som blev Tiili var det jag syftade på.

Det ägget som blev min lilla flicka har ju funnits i mig från när jag låg i min mammas mage.

:P

2010-04-04 @ 23:55:44
URL: http://sprattlarn.blogg.se/
Postat av: Camilla

Mina barn har båda två aldrig satt sig på rumpan från krypande, bara knäna som gällde för Emilia och lika med Nova. Det går ju liksom lättare och snabbare när man vill iväg igen då =)

Emilia sitter fortfarande inte på rumpan och leker, nu är det på huk som gäller, måste vara tröttsamt för benen tycker jag.



Helt riktigt det där med äggen, hade Tiilis ägg spolats ut vid en mens så hade det ju inte blivit nån tiili, utan ett helt annat barn.



Kramisar

2010-04-05 @ 18:16:52
URL: http://milinov.blogg.se/
Postat av: Jeanette Eriksson

ppfftttss :)

2010-04-08 @ 10:14:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0