Folk...

Sjukt irriterad är jag nu.
Jag har tvättid nu och har haft det sedan klockan 15.00.
Jag lade in min tvätt vid 15.30 och såg då att det enda funkionerande torkrummet på min sida var låst.
Ja, de har en timme på sig efter sin tvättid att ha torkrummet, men sedan är det mitt.
Andra sidan var oxå torkrummen låsta.
Jag kommer tillbaka rätt sent och väntar mig då att det självklart ska vara upplåst och tömt i torkrummet.
Synen som möter mig är ett låst torkrum.
Jag blir såklart arg.
Tittar på lägenhetsnummret och går ut på gården och kikar, hittar inte så det måste vara på tredje våningen, jag orkar inte gå runt och jaga folk när jag har lillan med mig, eller alls faktiskt om de inte är lätthittade.
Jag har för mycket att göra för att springa runt och leta efter folk att skälla på trots att det är berättigat.
Så istället skrev jag en fin lapp och satte fast på dörren.
Och nej jag är inte feg av mig, jag skriver kanske arg som tusan, men jag skriver oxå under med både namn och lägenhetsnummer.
Sjukt irriterad är jag.
Har fått hänga upp all tvätt här hemma.
Vilket inebär att det inte blir någon dusch för mig idag heller (Jag behöver duscha!!) för att hela mitt badrum, Speciellt torkställningen ovanför mitt badkar/dusch är belamrad med blöt tvätt.
Det ska bli så underbart när jag väl flyttat.
Där är det tidlås.
Folk kommer inte in på min tvättid och om de inte hämtat sitt innan deras tid är över, så kommer jag låta det ligga kvar tills min tid är slut bara för att lära dem att hålla tider.
Detta trots att jag själv undrar hur jag ska klara av att hålla tvättider stenhårt med en liten hehe.
Nu har jag fått avreagera mig det värsta.
Åter till matlagning!



Det var den bra grannen som hade glömt tiden.
Alltså inte den låskolv som satt på tavlan haha.
Rara han kom in och bad om ursäkt hehe.
Det tycker jag om, han är rar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0