Betong golv?

Tittade på golv igår.
Till min nya lägenhet.
Jag har hört folk som klagat på att man har så lite valmöjligheter när man får välja hos Lysekilsbostäder, men jag ska säg en sak.
Lysekilsbostäder är sjukt bra.
Man får välja mellan många tapeter och många golv.
Jag och mamma åkte in till Uddevalla och kontoret för att kiak på vad som fans, jag väntade mig ungefär det samma som finns att välja på här hemma, men så såg det ju inte ut.
Jag fik välja mellan typ 7 olika typer av golv.
Som alla såg ut som industrigolv om inte värre.
Det och ett som såg ut som betong golv..
Ett enda av golven såg ok ut, och då menar jag verkligen bara ok, inte mer.
Det var mörkt, mörkt grått åt det svarta hållet.
Jag skule ha golv till hall, kök och bvardagsrumsgolv.
Men nöjde mig med kök och hall.
För mattan som låg i vardagsrummet nu såg iaf ut som en vardagsrumsmatta.
Den var en vanlig matta som skulle efterlikna parkett, jag vägrar ha svart, betong eller industri golv i mitt vardagsrum.
Sjukt dåligt av uddevallahem faktiskt måste jag säga.
Jag väljer att ha kvar mitt vardagsrumsgolv från artonhundrafläckisär istället för de nya sjukt hemska golv som ingen sund människa skulle lägga in i ett vardagsrum.

Hittade en enda fin tapet till sovrummet och den var brun, så det blir ju inte ett luftigt rum direkt, utan det kommer få bli lite murrigare och så får jag försöka lyfta upp det med klarare fägklickar eller så.
Har ju ett gult vardagsrum så det duger faktiskt, jag gillade det gula jag hade i min förra lägenhet så varför inte nu.
Plus att jag har tapet kvar från den jag har i köket nu, så den kommer jag att slänga upp i köket där oxå.
RÖTT!
Så det ska vara.
Minns inte alls vad det var för färg på halltapeten, så antar att den var ljus och anspråkslös.. Men det lär ju återupptäckas när jag flyttar om inte annat.
Får se hur länge det dröjer innan de tapetserar och byter golven bara..
Får väl räkna med att det görs ett år efter inflyttning eller nå hehe.

Detta var vad som gjordes igår iaf, då jag märkte att jag var för trött för att ha skrivit nå då.
Nu ska jag passa å att äta innan lillan vaknar igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0