Amma

Ja..
Nu har jag officiellt slutat amma då.
När jag fick sådan värk i tanden så åt jag Ipren som en liten tok.
Då vågade jag inte amma de dagarna jag hade ätit fler än de rekommenderade tre.
Detta resulterade i att när jag ville amma så gick det bra ett par gånger efter att jag slutat med Ipren.
Men sedan var det kört..
Det är som om Sprattlarn helt glömt bort hur man gör..
Hon sätter munnen för och tar bort den igen.
Tittar på mig med fundersam min.
Det är som om hon tänker "jag vet att det var något jag skulle göra här, men vad!?"
Jag tycker det är trist att inte amma längre.
Även om det var försvinnande lite jag ammade så var det ändå en mysstund när det gjordes.
Lillan var lugn och låg nära och myste i vaket tillstånd.
Nu får jag bara mys när hon sover..
När hon är vaken så har hon inte tid att mysa med mig och när hon är ledsen så är det ju inte mys utan tröst hon vill ha.
Som sagt, jag kommer sakna ammningen även om det bara var försvinnande lite som det ammades i slutet...
Så Sprattlarn var snart 10 månader när jag då tillslut gett upp att alls försöka amma.
Bye, bye ammningen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0