Ung mamma?

Jaha, så var man en "ung mamma" nu oxå.
Ja, jag pratar om begreppet "ung mamma".
För visst är jag relativit ung och mamma, men trodde att begreppet användes om typ 16 åringar..
Konstigt det där...
När min mamma fick min syster vid 25 så räknades inte hon som en ung mamma.
Kompisens mamma fick barn vid 21, hon räknades inte heller som en ung mamma.
Men jag som får barn vid 24 års ålder på 2000- talet räknas som ung mamma.
Jag tycker inte det är så ungt, utan fullt normalt.
Det är väl snarare andra som borde räknas som gamla mammor.
De som bor i storstaden och väntar med barn tills de är 35 för att de ska göra karriär först och sedan upptäcker att naturen skapade oss för att vara som mest fertila vid 20 års åldern och att det därifrån bara sluttar neråt och för att vid 30 gå nästan spikrakt nedåt.
Sedan gnäller de om att det är svårt att bli gravida..
Ja, det blir tyvärr så.
Synd men sant.

Till saken:
"Ung mamma" som jag är då så ska jag tydligen på en "ung mamma föräldraträff" imorgon.
Min Bvc tant ringde mig i morse och tyckte jag skulle gå dit.
Konstigt nog med tanke på att hon är rätt gammal och hade hand om mig när jag var spädis och därmed min mamma som inte räknades som "ung mamma".
Sure, Fine, varför inte?
Men jag vette tusan om jag räknar mig som så ung..
Första mötet är det tydligen iaf.
Får se vad det är för åldrar på de som kommer dit.
Är det ok och jag hittar något mer gemensamt än våra barn så kan jag väl fortsätta gå.
Annars har jag ett ganska stort umgänge plus att vanliga föräldraträffarna snart drar igång.
Så behovet finns väl inte direkt.

Nehe, nu blev det långt detta.
Så nu ska den Unga mamman sätta sig i köket och scrappa vidare.

Kommentarer
Postat av: Gubbfan

Jag ger mig den på att det är en socialtant som försöker dra ihop tonårsmammor OCH ogifta mödrar.

I social-administratörernas ögon två skumma grupper som skall bevakas.

Det har tydligen inte ändrats mycket på de 40 år jag har varit gift.

Vi gifte oss när vår dotter talade om att hon fanns i sin mamma, bara för att slippa socialtanternas snokande.

Men gå dit. De kanske bjuder på fika. :-)

2009-09-01 @ 23:33:32
URL: http://gubbfan.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0