Stackars älskade Spooky!

Idag rymde jag, Sprattlarn och Link hemifrån..
Tyvärr kunde vi inte ta med oss Spooky..
Åh vad jag öänskar att han vart lättare att få in i en bur så jag hade kunnat räddat honom från dagens fasor.
De borrade i min lägenhet idag...
Vi andra rymde när de bara var hos grannen.
Men redan då var det en mardröm.
Har haft dåligt samvete hela dagen över att ha lämnat Spooky ensam i mardrömmen.
Link drog ut på gården och har tydligen slagits med andra katter och därmed fått sitt halsband av slitet och förstört.
Aggrokatten.. Suck, vart tog söta Link vägen som älskade allt och alla!?
Nu är det bara hundar som gäller för hela slanten, och vi som inte har några hundar kvar..
Saknar dem dock..
Oj vad de är saknade.

Jag och Sprattlarn tog oss till Jeanette vid 07.30. Hon förbarmade sig över oss.
Vi bjöds på te och kikade på barnvagnar på nätet.
Jeanette är barnvagnstokig.
Sedan kilade vi till parken så Max fick göra av med energi.
Där mötte vi min gamla dagmamma och tjatade lite med henne och sprang oxå över min söta systerson Vince som var och lekte med Famo och Faffa.

Sedan var det hem till Natta och lämna Sprattlarn då jag och mor skulle plocka svamp.
Måste ju roa sig på något vis när man inte bör vara hemma förens efter 16.00 igen.
Vi hittade itne mycket kantareller, men däremot mycket Trattkantareller!
Det är gott!
Var så mycket att vi lämnade massor dessutom..
Även några stora fina taggisar hittade vi.
=)

Väl hemma för en dusch innan hämtning hos Natta så hittade jag Spooky..
Gömd bakom kuddarna i soffan..
Han var läskigt lik hur han var när han kom..
Den där kattskärvan som var rädd för sin egen skugga om inte ännu räddare..
Fy vad ledsen jag blev.
Min lilla älskling, min andra lilla bebis!
Fy vilken ångest.
Och än är det inte färdigt.
Dock är de färdiga med borrandet i min lägenhet hoppas jag..
Men det dånar när de är hos grannarna oxå som sagt..
MINST en vecka till borras det..
Min stackars älskling.
Varför ska han vara så svår att få in i bur..?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0