Lite irriterad

Jag är lite irriterad.
Det känns så onödigt.
Jag vet, jag har redan sagt till mig själv allt det ni kan tänkas säga till mig om detta.
Jag ska vara glad för det lilla.
Jag har själv valt detta osv, osv.
Men jag har faktiskt lov att vara irriterad!
Det är min rättighet att få lov att bli irriterad.
Ingen kan säga något om det.
För ja, jag är glad för det lilla och ja, jag har valt detta själv.

Vad jag är irriterad för?
Haren vart här idag. Han och Cedric, Matte Mathiias kom en snabb snabbis oxå.
"Skitbra!" Tänker ni nu, "hon har inget att vara irriterad över".
Jo det har jag..
Haren kom vid efter fyra någon gång.
Jag åkte och handlade som vi kommit överens om.
Tänkte att han kanske ville vara lite "ensam" med henne.
Iaf inte ha mig som en hök över sig.
När jag kom tillbaka strax efter fem så sussade Sprattlarn.
"Hon har sovit sedan du åkte" jasså det har hon.
Jaja, tänkte jag inget fara skedd, hon kanske somnar i bra tid ändå med lite tur.
Hon vaknade och Haren fick byta en blöja.
Han hade väl inget direkt val då han inte har för vana att säga emot mig när det är sånt som gäller Lillan.
Och varför skulle han säga emot?
Han säger ju att han vill ha henne senare när hon blir äldre, men då måste han kunna byta blöja, bra mycket äckligare blöjor än denna lilla kissblöja dessutom.
Efter blöjbyte så fick Lillan mat och helt plötsligt så ska de åka.

Det är detta som stör mig...
Han kom upp för att umgås med sin dotter, men under nästan hela tiden han är här så sussar hon i sin sitter och när hon väl vaknar nej, då ska han åka!?
Det är väl då han ska stanna och umgås med henne?
Så Haren har idag alltså varit här och tittat på tv i ca 2 timmar... (Om ens det).

Jaha.
Nej jag är inte sur eller arg.
Men jag är irriterad.
Han har inget annat viktigt att göra idag vad det verkade som, bara slappa.
Så varför inte slappa den ynka timmen till här då?
Med sin dotter som han väl kom för att umgås med, inte se på tv.
Nej han kan inte hjälpa att hon somnade.
Men han kan hjälpa att han valde att dra så fort hon vaknade...
Det är det som irriterar mig.

Så nu har jag fått skrivit av mig det oxå.
Känns det genast lättare.
Hoppas han stannar och är med henne lite längre nästa gång nu då.
För hon bryr sig inte om hurevida han är här eller inte när hon sover ändå.
Inte jag heller föresten.
Jag hinner göra allt jag ska ändå.
För hade inte han varit här med henne när jag handlade så hade min mor varit det.

Nej, jag var klar skrev jag ju.
Nu avslutar jag detta.
Med lättare hjärta och hjärna.
Tjing!


Kommentarer
Postat av: Michelle

Uh jag förstår dig till 110% ! Det värsta jag vet är när jag vill klaga av mig lite och folk säger "men du valde ju detta själv, skyll dig själv då" Ja men vi har ändå rätt att klaga! Klaga på säger jag!

2009-09-27 @ 21:22:40
URL: http://shellyoliams.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0