Klara!

Eller..
Nästan klara iaf.
Nu sitter elementen där de ska och rör leder till dem.
Nu ska vattnet bara slås på och mitt köksskåp byggas in igen.
Inget köksskåpmitt i köket längre!
Jag ska visa er hur det har sett ut i mitt kök ett tag nu.



  

Småbilderna är klickbara.
Visst är det Lillans saker överallt och mina med, men ordningskänslan försvann lite när nästan halva golvytan gjorde det..
Knappt så jag kommit åt min kyl och frys..
Hålet som ni ser är i taket rakt upp till grannen.
Rören i  golvet och väggen är oxå bara hål rakt in till nästa granne och ner i källaren, även hål från vardagsrum in till denna granne.
Sådana här hål har jag även haft in till en tredje granne från sovgrummet.
Jag har hört mina grannar tydligt och känt doften av maten de lagat.
Ingen tvekan att de hört oss oxå.
Ska visa bilder senare igen när allt återgått till det normala.

Vill faktiskt berömma arbetarna idag dessutom.
Jag och Sprattlarn sov vädigt gott klockan 07.19 när det knackade på dörren.
Han precis lyfta mig upp på armbågen när huvudnyckel användes, (snabba ryck där haha) jag dunsade ner i sängen igen och drog sovande Tiili lite närmre och somnade om själv oxå.
Med ett halvt öra påslaget trots sömnen så hörde jag ju hur de rörde sig runt och uppfattade lite vad de gjorde.
De satte de sista rören, sedan lämnade de oss att sova vidare.
Klockan 10 kom min mor och väckte oss, då kikade en arbetare in med huvudet och frågade om vi var vakna.
"Japp" sa jag med mitt morgonleende.
Då kom han in och borrade genom den sista väggen.
Ljuvligt!
Är så glad och nöjd för respekten de visat denna morgonen!
Verkligen glad och tacksam!

Så nu är det bara ett skåp som ska byggas in igen och ett par hål som ska döljas, sedan är allt klart.
Och det lilla springet är inget som stör mig, jag kan sova genom det mesta om jag bara vet att jag inte behöver engagera mig.
Skönt.

Så nu har de fått lite beröm oxå efter att jag svurit så dant över dem.
=)
Man måste kunna säga när något är bra oxå och inte bara gnälla över det som är dåligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0