Gravid?

Fick lite skäll idag för att det var noll bilder från graviditeten ute.
Så jag ska visa er delar av resan nu då.


Start.
Vecka 8+0


Vecka 13+0
Här andas man lugnare då missfallsrisken avtar.


Halvvägs genom graviditeten och inget syntes.
20+0
Andra brukar gå med mage i vädret här, men inte jag..
Längtade efter mage gjorde jag dock..


Nu hände det grejer!
vecka 25+0
Dock var det nästan bara jag som såg det.
Under en tröja syntes inte ett skit.
Än fick jag vänta..


Fem veckor senare.
30+0
Nu ser andra det om jag har tajta tröjor på mig, vilket jag därmed hade oftast.
Men med jackan på (vilket jag oftast hade då det var kallt ute) så var det inte en själ som såg något..
Jag suckade och väntade, längtade lite till.


8 veckor senare!
38+0
Nu kan inte en själ undgå att se det.
Jackan var undanhängd då värmen kommit och magen var stor!
Jag var nöjd.

Efter denna vecka blev det inte fler bilder utom på förlossningen då haha.
Ska dock bjuda på en favorit bild jag har från graviditeten.
Även den från vecka 38+0


Sedan slutade resan med fruktansväda smärtor och världens sötaste bebis!
Eller.. Just när hon kom var hon inte så söt, men nu är hon!
=)
Kan inte fatta att jag haft så stor mage..
Inte heller kan jag fatta att lilla Sprattlarn legat där inne..
Att hon på dessa korten ligger där.

Efterbilder har jag för mig att jag har visat, annars får det komma någon annan kväll.
Magen ser ut som den gjorde innan typ, två mini mini bristningar fick jag på magen.
Men de syns ju inte om man inte tittar efter dem.
Jag är nöjd med min graviditet.
Synd att inte alla får det så lätt som jag hade det.
Tänk vad fantastiskt det är att vara gravid, att föda barn och att sedan ha detta lilla livt hos sig.
Det är häftigt att veta att man har skapat ett helt nytt litet liv!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0