Fly fältet!

Klockan 07 imorgon kommer de komma och knacka på min dörr.
Klantarna har fått för sig att de ska komma in och borra lite mer här då.
Fattar inte varför de inte bara borrade klart de ynka två hålen när de ändå hade borren framme och tog de mellan klädkammaren och toaletten.
Hur dumma får de vara?
De kan väl göra borrningarna först och sedan rören, men nej, de borrar lite, pillar lite med rören för att komma tillbaka imorgon och borra ännu mer.
Jag fattar verkligen inte hur de tänker, hade det inte varit viktigare att få klart alla borrningar först!
Sedan hade de kunnat pilla med rören bäst f*n de ville.
Jag är trött på att behöva fly från mitt eget hem.
Jag är trött på att behöva gå upp tidigt för att slippa vakna av en hjärtattack nu när jag är mammaledig och bara ska kunna ta det lugnt.
Jag ska få lov att sova hur länge jag vill så länge Sprattlarn är med på det.
Den enda klocka och det enda schema jag ska behöva gå efter är Sprattlarns.
Denna veckan oxå..
Om de inte är klara på fredan så vet jag inte vart jag tar vägen.
Jag är så trött på detta nu...
Man ska inte behöva fly från sitt eget hem när man står och betalar fullhyra..
Jag tycker inte det.
Sedan ska de dessutom höja hyran så fort de är klara, ingen reducering alls, bara höjning, det trots att jag inte kunnat ta det lugnt i mitt hem på en månad.
Inte kunnat sova så länge Sprattlarn tillåtit det.
Bara behövt fly.
Jag är trött..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0