Åt helvete med vikt!!

Ja..
Jag är väl en av de få som tyckte jag kunde få behålla iaf ett par-tre graviditetskilon även efteråt..
Men vad drömde jag sedan då..?
Vågen idag oxå..
Det ska ju inte glömmas.
Kliver upp på vågen intet ont anandes..
52 ynkliga kilo..
Min inskrivningsvikt i vecka 6 i graviditeten var 53 kilo..
Attans!
Kunde jag inte fått stanna på 55 kilo åtminstonde?
Det är väl inte mer än rättvist.
Jisses jag som inte drar mig för att smälla i mig socker eller andra onyttigheter.
Välkommnar skräpmaten likväl som den nyttiga maten, inga skrupler här.
Kan det lägga till ett ynka kilo på min kropp javisst! Jag tackar, bockar och bugar.
Men icke..
Nej, jag går ner istället..
Sitter då här och tröstäter en stor chipspåse helt själv.
Men tror ni det kommer synas på vågen?
Icke!
Kanske neråt..
Jovisst, jag vet att fett inte skapar fett, så att de är friterade spelar väl mindre roll, men potatis är ju ändå kolhydrater!
Dessutom äter jag ju minst en dubbelnougat om dagen, socker, SOCKER!!
Hallåå!!
Vad är det min kropp inte fattar?!
Men jag får väl leva med att inte ha någon rumpa då då..
Ett ynka kilo kunde jag väl fått behållt..
Suck..


Kommentarer
Postat av: Darya

Det är så orättvist det där. Du som vill gå upp lite kan inte, och vi som vill kunna äta godis utan att gå upp kan inte! Haha. Jag kommer nog få det väldigt kämpigt med att gå ner alla mina graviditetskilon men jag ska fan kämpa! Så du får allt kämpa med att lägga på dig några kilon, tillsammans ska vi lyckas! :D

2009-09-15 @ 00:38:56
URL: http://darya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0