Älskar, men tycker inte om..

Har då bjudit min lilla mamma på mat idag.
Hoppas hon är nöjd med sin födelsedag.
Förra året fyllde min mamma 50 år.
Den dagen ringde jag henne inte.
Jag pratade inte med min mamma för ett år sedan.
För ett år sedan hade jag sagt upp kontakten med min mamma och min ena syster.
Det var inte det att jag inte älskade dem, för det är väl klart att jag älskade dem.
Men jag tyckte inte om dem.
Enkelt va?!
Jag tyckte inte om dem.

Hade ingen kontakt alls med dem på över 4 månader.
Mötte jag min mamma så hälsade jag inte.
Visst, detta kanske låter konstigt.
Vad tusan hade de gjort mig då kanske ni undrar.
"Vad hade de gjort som var så illa att du inte ens kunde hälsa på din egen mamma när ni möttes?"
"Inte ringa på hennes 50-års dag?"
Jo..
De sprakade på en som redan låg.
Mig.

Jag kommer aldrig att förlåta dem deras felsteg och jag kommer alltid ha i mitt huvud vart de står i förhållande till mig.
Jag gav dem nämligen ett val.
Och de valde bort mig där och då.
Så för ett år sedan pratade inte jag med min mamma och ena syster.
Jag ångrar inget.
Jag har för vana att aldrig ångra något jag valt att göra.
Mitt eget val.
Sånt ska man inte ångra.

Men jag hoppas min mamma hade en bra födelsedag i år.
För jag älskar min mamma även om jag inte alltid tycker om henne.
Även om jag uppenbarligen kan säga upp kontakten med henne.
Förra året åt hon ute med andra, i år åt hon här hemma hos mig.
Jag älskar min lilla mamma.

Men man ska inte sparka på den som redan ligger...
Man kan få ångra det..


Kommentarer
Postat av: Jeanette

Jag älskar oxå en del som jag inte tycker om..ibland får man inte lov att välja vilka man måste älska...

2009-09-04 @ 23:14:35
URL: http://mammajeanette.blogg.se/
Postat av: Michelle

Jag tycker du är skitbra! Kanske inte häner ihop så värst med just detta inlägget, men du är verkligen skitbra och jag älskar att läsa din blogg.

2009-09-05 @ 16:02:25
URL: http://shellyoliams.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0