Upp!

Visst hade lillan gått upp!
300 g.
Precis som hon sagt att de vill.
Men ändå var hon inte nöjd.
Jag är sjukt trött på bvc nu.
Aldrig bara bra.
Sprattlarn är ju frisk, glad och go.
Jag bad henne skita i kurvan och titta på henne och frågade om hon verkade må bra.
"Ja, men enligt kurvan..."
Sa hon och tryckte ner näsan i kurvan igen.
Bara för att hon inte är stor så duger det inte tydligen.
Men bebisar är individer, vilket de verkar glömma för sina kurvors skull..
Enligt min mamma följer Lillan samma mönster som jag hade när jag var så liten..
Jag var den friskaste i vår familj kan jag ju tillägga dessutom..

Hon hade gått upp bra iaf, så då är jag nöjd oavsett vad tanten på bvc säger.
För det är faktiskt min bebis inte hennes.
Även om hon säger att jag "ska" åt höger och vänster så det jag som bestämmer vad jag ska och inte ska.
Så länge Lillan mår bra!
Och det gör hon!


Kommentarer
Postat av: calypso

vilken jobbig bvc-sköterska du verkar ha. vet ju inte hur stor lillan är iof men hon ser ju inte undernärd ut. Och DU känner dn flicka bäst, nicka bara när du är där och låt det rinna av dig, men det är jävligt tråkigt när de har sådan attityd.

2009-10-19 @ 20:44:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0