NU Sover hon

Nu sussar Sprattlarn sedan max en halvtimme tillbaka.
Helt omöjligt att få henne att sova...
Jag har inte hunnit med mycket kan jag ju säga...
Men nu kommer jag ju hinna med lite till, nu när hon äntligen sover.
En kyckling kvar att ta.
Så ska jag röja bort ina scrapsaker (vart ska jag göra av allt?) från bordet och putsa av mina bord.
Röja på bänkar och här vid mitt lilla tillhåll, även kallat databord.
För oj vad fort det blir rörigt här vid denna data, ni anar inte.
Fattar inte hur det går till, men fort går det!
Som om små tomtar kryper fram när jag inte är hemma och släpar hit massa saker och slänger runt sig, helt otroligt.
För jag är inte så stökig, faktiskt inte.
I grund och botten bor det en liten pedant i mig.
Men den där pedanten har fått hoppa lite åt sidan sedan Sprattlarn kom.
Pedanten gör att jag oå har en hel del prestationsångest så fort något ska göras.
Som nu..
Med namngivardag.
Känns som om jag inte kommer få det bra, som om inget duger, men för vem är det det inte duger då?
Jo, den lilla pedanten i MIG.
Jag måste verkligen sluta klanka ner på mig själv hela tiden.
Det är inte bra för självkänslan.

Nehe, slut svammlat.
Åter till att få mitt hem så som jag vill ha det för att våga visa upp det för folk.
Önska mig lycka till!

Kommentarer
Postat av: Lina

Usch vad jobbigt att känna så! Jag tror att namngivardagen kommer gå toppen! :D



Och vet du vad.. jag det är små tomtar som är här och springer också, det är grejor överallt, hmm.. Vad ska man göra åt dem!? ställa ut lite tomtegröt? :P



Kram

2009-10-17 @ 00:57:36
URL: http://fearsofjune.blogspot.com/
Postat av: Lina

vi fick hjälp men det var super lätt ändå.

Hon hade sådana här plast djup tallrikar och sen hade hon sån här lera som man hade när man var liten med salt i som man gör själv. I botten på djuptallriken typ 4 cm tjock eller nåt, så då kan man ba knåda om, om det blir dåligt. Sen gäller det att trycka på de små fingrarna, bra om man är två en som håller i handen och en som trycker varje finger och så rakt upp med den lilla handen. Sen hällde man på gips och lät det stelna! Jag gjorde som sagt detta på öppna förskolan men jag ska försöka hemma nån dag också. Men det blev verkligen jätte fint nästan 3d :D Hoppas du förstår min något förvirrande förklaring! :P



Kram

2009-10-17 @ 01:12:53
URL: http://fearsofjune.blogspot.com/
Postat av: Lina

ja fötterna är mycket lättare, men vi har faktiskt lyckats få hand avtryck både som ovan och med färg. Men det är lite kruxigt! Lycka till håller tumsen ;)



Kram

2009-10-17 @ 01:36:02
URL: http://fearsofjune.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0