Ibland

När jag var på föräldraträffen så var jag trött.
När jag är trött så reagerar jag på underliga vis har jag märkt.
Där och då irriterade jag mig på folk..
Helt fel egentligen.
Men jag ska förklara ordentligt efter att jag berättat vad jag blev så irriterad på.

Jag sitter där och hör de andra klaga på hur jobbigt det är.
Att de inte hinner duscha, att de inte hinner gå på toa att de inte hinner med massa saker.
Att de är trötta och att deras humör varit lite nere i början.
Jag blev så irriterad när jag hörde flera säga att de inte hinner duscha.
Allihopa där inne hade karlar.
Hur i hela fridens namn hinner inte de duscha undrar jag då.
Hur kommer det sig att de inte hinner städa, tvätta, diska, gå på toa och duscha?
Ok, om de inte hinner med så mycket på dagen när karln jobbar, men när han väl kommer hem så kan de ju bara lämpa över bebisen på honom och ta en dusch, de kan sätta honom på disk, tvätt och städ om de inte hellre gör det själva.
Jag fattar inte vad det är som gör att jag som är ensam oftast hinner med allt det ovanstående med bara lite hjälp någon gång ibland medans de inte gör det som alltid har hjälp, varje dag.
Jag har svårt att tänka mig att mitt hem är så mycket stökigare eller smutsigare än deras, och är det det så är  det för att jag helt enkelt inte orkat bry mig på ett par dagar.
Utan hellre suttit framför datan när jag fått tid till städ.
Någon enstaka gång (som de sista dagarna) har jag inte "vågat" ställa mig i en dusch eftersom hon varit orolig i sömnen på kvällen.
(Fick dock duschat igår iaf sköönt)
Sedan tänker jag på
Lina..
Hon har bebis, helammar, pluggar på universitetet OCH jobbar, hon hinner ändå med att städa och allt sånt.
Hon har karl som går hemme iofs, men likväl!
Hon hinner med så himla mycket mer!
Detta är vad jag satt och blev lite putt över på träffen.
Förstår inte vad de gör med sin tid..

Sedan när jag i piggare tillstånd tänker efter..
Så vet jag att de antagligen har en karl som de måste plocka lite efter och som kanske inte hjälper till så mycket som man kan anse att de borde.
Det är den lösningen jag hittar iaf på varför de inte har tid och kanske till och med mindre tid än jag.
Jag måste inte plocka efter en annan människa.
Jag måste inte heller tänka på att lägga någon tid på någon annan än mig själv och Sprattlarn.

Ibland tänker jag saker och inser sedan att jag måste tänka lite längre innan jag reagerar.
Men ibland undrar jag.
Ibland kommer jag på mig själv.
Ibland är jag dum..


Kommentarer
Postat av: Anna79

Jag kan förstå din irritation, men jag förstår dem också. För visst har jag en karl som kommer hem om kvällarna. Runt 17.30 ungefär. Sen ska vi fixa och äta middag. När det e klart är väl klockan runt 19.30-20. Ungefär då brukar liten somna en stund och då passar vi på att umgås bara vi två, vilket man måste om man inte ska växa ifrån varandra helt... :)

När lilleman vaknar är det till att greja med bad, pyjamas, välling osv och sen så har han haft lite svårt att somna så vi turas om att vagga honom. Så att dra fram dammsugaren då e inte riktigt att tänka på :)

Sen så klagar inte jag för jag brukar få ganska mkt gjort under dagarna när jag är hemma o Theo vilar eller klarar sig själv i 5-10 minuter.

Allt jag vill ha sagt med den här långa kommentaren är att alla anpassar livet efter sina förutsättningar.

Jag är impad av dig och andra ensamstående föräldrar som fixar allt detta som vi är två till helt ensam.

Stor kram o trevlig helg!

2009-10-24 @ 20:27:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0