Tv ikväll.

Ja för omväxlings skull så ligger jag framför tv:n ikväll.
Simpsons och Family Guy är super kul, men inget som får mig att slå på tv i vanliga fall.
Idag behövdes det något annat.
Det känns som om  längden på dagarna förändras.
Självklart är det bara som det känns, men känslan märks.
Helt plötsligt verkar det som om dygnet har fler timmar.
Jag hinner med mer, jag har tid över till och med.
Kan iofs bero på att jag inte fyller mina dagar hela tiden som jag brukar.
Blev lite trött förra veckan när jag hade planer varenda dag.
Det kändes som om jag aldrig hade den där tiden att bara vara hemma och bara vara jag.
Vara ensam.
Ja, ensam är jag ju inte, Sprattlarn är ju här men så ensam jag kan bli numera.
Förr var jag gärna hemma själv och jag har nog saknat det lite.
Jag gör gärna saker på dagen, eller ännu bättre, bara umgås med vänner.
Men jag gillar min egentid på kvällarna.
Jag föredrar spontana besök framför planerade besök oftast.
Utom scrapkvällarna.
De gillar jag att ha planerade.

Så ja, jag ska återgå till tv:n och min ensam tid.
Bara mysa ner mig i soffan.
Det enda som fattas är glass och hallon..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0