Slurp

Gröten ratades imorse.
Morot ratades senare.
Jag är envis, så morot testades om efter att hon sussat.
Hon ville inte ha, jag testar då att ta på fingret och in i munnen på henne.
Då gick det!
Så jag får i henne den lilla, lilla portion jag lade upp.
Det sista tog hon från skeden igen.
Sedan testade jag välling.
Bvc sköterkan sa att jag bara skulle ta 60 ml och vara glad om hon drack 10 ml.
Skulle inte vara för optimistisk och göra 120 med en gång.
Sagt och gjort, 60 ml gjordes och det sa bara slurp så var det borta.
Jaha, ny favorit ett tag då.
Då får hon få välling två ggr om dagen då, så testar jag med gröt på dagen, gröt och smakisar.
Kommer inte bli mycket mer än nattammningar verkar det nu..
Men vad tusan, det blir säkert bra detta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0