Nytt Bvc.

Jag har nu bestämt mig.
Jag byter bvc.
Jag ringde idag till gamla och sa till.
Bara en telefonsvarare som svarade.

Sprattlarn har däckat i babygymet.
Hon är så söt.

Vi byter bvc iaf och håller en tumme för att det funkar bättre.
Att jag slipper dumma kommentarer och frågor som "Vill du inte att hon ska gå upp i vikt?"
Ärligt talat den dumaste fråga jag fått i mitt liv.
Tro f*n att jag vill att hon ska gå upp, men sålänge hon mår bra tänker jag inte hispa upp mig över att det inte går så snabbt.

Morot fick Sprattlarn smaka på igår, det var tydligen bättre än potatis iaf, även om det inte verkade vara favoriten haha.
Så idag testar vi lite mer morot.

Så ska jag kila ner till den andra vårdcentralen och skriva in Sprattlarn där.
Se om de kan få ordnat läkartid snart och ett möte så jag får talat med dem och så Sprattlarn får sin femmånaders vaccinering.
Bara jag inte kommer ur askan i elden nu.
Men jag får försöka tala med dem med en gång och berätta vad jag känner och tänker.
Orkar inte känna mig nervös och oroad varenda gång jag ska till bvc med henne.
Känna att jag inte vill.
Det ska vara trevligt att gå dit, man ska känna att man vill prata och ställa frågor.
Så nu byter vi!

Hur länge det nu varar om jag måste flytta.
Men det är ändå värt det för de månader som är kvar.

Kommentarer
Postat av: Frågor

Hej!

Jag skulle jättegärna ställa några frågor till dig via mail, jag är nämligen gravid och ensam - har lite funderingar som jag tror att du skulle kunna hjälpa mig med! :) Du måste absolut inte, men jag fick ett intryck av att du är en stark tjej, precis en sån som jag måste vara för att klara av detta! Så jag skulle vara mer än tacksam om du hörde av dig :)



Tack på förhand!

2009-11-17 @ 12:55:38
Postat av: annas Perssonliga

Vilken makt de har bvcsköterskorna. Känns som en del tror att det är okej att säga vad som helst. Vikt är alltid känsligt. Jag har en liten plutta som alltid vägt under "normal" kurvan men vår sköterska har bara lugnat oss att hon är nätt och följer sin kurva.Hoppas du trivs bättre på den nya bvc´n. :)

2009-11-17 @ 22:39:34
URL: http://annasperssonliga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0