Nya Bvc

Idag har vi varit på nya Bvc.
Lillans feber har gått ner och idag verkar den borta.
Skönt!

Tjejen på nya bvc (henne kan man inte kalla tant nämligen =) ) är jätte trevlig.
Som jag sa till mamma så är det inte underligt att de vill att Sprattlarn ska gå upp i vikt, det vill ju jag med, men det finns så många olika sätt att uttrycka sig på och gamla bvc verkar inte ha någon koll alls på hur man gör det.
Idag fick jag istället höra "Vi ska tillsammans hjälpas åt att få upp henne i vikt".
Låter mycket bättre tycker jag!
Igår och idag blir det inga smakisar dock för Sprattlarn.
Hon har knappt fått i sig gröten så jag har inte velat "tjata" på henne med annat heller då.
Men snart kör vi igång med moroten igen, när hon sedan älskar den så tänkte jag gå över på att blanda med potatis.

Känns så himla mycket bättre med denna tjejen.
Hon är själv mammaledig på halvtid så hon vet hur det är att vara mitt upp i detta.
Till skillnad från de på gamla bvc som fick barn för mer än 40 år sedan ungefär.
Hon hade inte gått upp så mycket, det ska vara sagt, men hon hade växt en hel cm på längden på lite drygt en vecka.
Tjock lär hon inte bli min lilla prinsessa, men längden kommer hon ha vad det verkar haha.
Det verkar som om hennes kropp prioriterar längd framför vikt.
För de gånger hon gått upp bra, så har längden stått still nära nog och tvärtom, när hon gått upp dåligt då banne mig har hon växt som bambu på längden!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0