Jag tror, jag tror..

Jag tror att jag känner en liiiten tand nere på Sprattlarn.
Det skulle ju kunna förklara varför hon blev sämre igen när hon redan hade blivit bättre.
Igår när jag tittade i munnen på henne så tyckte jag mig se att det var vitt under tandköttet, inatt när hon bet mig (aj!) så kände jag efter igen och då tyckte jag mig känna något vasst där nere.
Har inte hunnit kika efter ännu idag så det får göras senare.
Tänder..
Ja det är väl det som indikerar att hon inte är ett litet spädbarn längre?
Äsch, min lilla bebis.

Hon för upp benen under sig nästan hela tiden numer oxå.
Att ligga på rygg är skit enligt henne, mage ska det vara.

Dessutom vill hon inte ha sin gröt längre..
Hon som älskat sin gröt.
Vet inte vad jag ska göra..
Någon som har tips?
Måste ju få i henne något mer än bara min mjölk, men gröten spottar hon bara ut.
Hoppas det är något som kommit sig av att hon vart sjuk så att hon börjar älska sin gröt igen snart.
Hjälp mig hålla en tumme för det!


Kommentarer
Postat av: Madde

Testa alla möjliga puréer. Ärtor, palsternacka, morötter, olika blandningar, med kött eller fisk. Något måste det ju finnas som är en hit! :)

2009-11-21 @ 11:23:43
URL: http://litenfamilj.wordpress.com/
Postat av: Kia

Åh, nu börjar hon bli stor lilla sprattlarn!! =)



Jag funderade på att sy en egen först, men insåg att det aldrig kommer att bli av, finns tusen andra projekt som borde göras först. Däremot syr jag nog nästa sjal om jag trivs med den jag beställde..



Ta hand om varandra!

2009-11-21 @ 12:55:05
URL: http://kiaskapar.blogspot.com
Postat av: Anna79

Testa att ta en annan smak på gröten eller riv ett päron och blanda ner. Det funkar alltid här hemma när Theo kinkar med gröten.

Det e ju så frustrerande när de inte vill äta, speciellt om lilla sprattlarn behöver lite extra föda.

Spännande med tänder och va häftigt att hon för benen under magen :) En krypsugen liten jänta, hihi

Theo blir mest frustrerad på mage eftersom han inte tar sig nånstans, lilltoken :)

2009-11-21 @ 13:19:33
Postat av: Sophie -singbaby

Jag kokade paron (bla) o. fros ner i isformer. Jag stoppar i en tva bitar i groten o mummms..

Puss puss!

2009-11-21 @ 15:11:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0