Hatar att dra ner på ammning!

Jag verkligen hatar att dra ner på ammningen.
Det känns som om jag är tillbaka där jag började, med två stenar istället för bröst!
Jag hatar det!
Eftersom Sprattlarn blir mätt på annat så inebär det att hon inte vill ha utav mig däremellan, enda gången jag får tömt ordentligt är på morgonen.
När de sedan fylls upp så har jag ont resten av dygnet.
Jag vet att jag kan amma lite först och sedan ge annat, men då blir det inte att jag ger annat.
Delvis för att det är så mysigt att just amma, sedan att Sprattlarn faktiskt föredrar det framför flaskan och därmed inte vill ha flaskan om jag erbjudut bröst först.
Till saken hör att hon äter så sjukt fort när hon ammas, hon är färdig på inte mer än fem, max tio minuter.
Medans flaskan kan ta uppemot 20 minuter.
Vilket innebär att i lagom tid tills hon har ätit tillräcklig från mig, så att jag inte har mjölk överallt pga utdrivningsreflexen, så är hon mätt!
Jag hatar detta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0