Föräldraträff?

Jag funderar på att skita i föräldraträffarna..
Det känns som om jag inte får ut ett skit av dem.
Idag pratades det mat i flera timmar..
Lagom ointressant tyckte jag.
Men ok, klart det ska pratas om för de som behöver och vill det.
Men inte nog med att de pratade om det i flera timmar, så skulle tydligen mat temat tas upp nästa gång oxå!
Så jag funderar på att skita i det.
Känns inte som om det rör mig det de pratar om.
Mat har jag inte tänkt börja med förens Sprattlarn är 6 månader så som det rekomenderas.
Speciellt som jag fick börja med gröten innan hon ens var fyra månader..
Funderar oxå på att sluta med köpegröten och göra havregrynsgröt själv till henne.
Idustri gjord gröt är berikad med allt möjligt.
Visst det är väl bra om det inte vore för järnet..
I min mjölk ska allt hon behöver finnas.
Likväl är gröten berikad med massa.
Eftersom Lillan har ont i magen så funderar jag på att skita i köpegröten för att komma undan järnet.
Järnet gör ju gärna att de blir hårda i magen.
Därför.
Så när jag gjort slut på den öppnade jag redan köpt in så kommer jag köra på eget tror jag.


Kommentarer
Postat av: Camilla

Du började ju med gröt samtidigt som jag gjorde det med Nova och det var precis innan de var fyra månader. Inte innan tre. Att gröt och välling mm är berikat med allt möjligt bla järn beror ju faktiskt på att barnen behöver mycket sådant för att kunna växa och utveklas som de ska. Hade de inte behövt det av en eller annan anledning så hade det ju inte funnits i maten till dom. Tycker nog att du bör lyssna lite på dessa matpratare trots allt, även om du inte tänker börja med det förren hon är sex månader. Var inte så motvals allt som alla andra tycker hela tiden =) Det kan ju vara bra trots allt. puss

2009-11-04 @ 18:23:32
URL: http://milinov.blogg.se/
Postat av: calypso

vad ja hört så är det bra att börja med smakisar innan 6 månader medans man fortfarande ammar då dom små tål maten bättre, så som gluten laktos etc, och att man har längre tid på sig att vänja dem vid mat (alla bebisar gillar ju inte mat). För från sexmånader behöver väl de "riktig" mat för att få i sig allt de behöver. Om ja nte fått det helt om bakfoten..

2009-11-04 @ 22:01:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0