Det snöar...

Det snöar..
Det är nog första gången på flera år som det snöar innan december månad här.
Eller har jag fel..
Jag minns inte.
Men vissa år känns det som om snön kommer först i mitten på Januari här.
Så det är lite kul att se att snön faller redan i början på November.
Jag önskar att Sprattlarn får uppleva iaf en vit jul och en vinter med så mycket snö att man kan bygga "iglos" som vi gjorde när vi var små.
Tessan, Dellan, syster och jag.
Det var tider det..

Jag tycker det är så mysigt när det snöar.
När jag hade hundarna, så tog jag alltid med mig dem ut på kvällarna när det snöade och var relativit vindstilla.
Då tog vi en långpromenad på kvällen, i mörkret, snön, tystnaden.
Det enda som hördes var knakandet uner fötterna och hur snön föl mot marken.
Det var mys.
Älskade Roxy.. Han älskade snön, blev tokig och njööt!
Saknar det..
Blir ju inte så att man stoppar lillan i vagnen och tar en långis sena kvällar i snön nu haha.
Men jag sparar minnena, lägger dem i min bank och plockar fram dem då och då.
Tummar lite på dem.
Minnen blir ju inte nötta i kanterna oavsett hur mycket man tummar på dem.
Det är det som är det fina med minnen..

Det snöar.
Det är mysigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0